Zobrazeno 1 - 10
of 570
pro vyhledávání: '"school governance"'
Autor:
Linn Antonsson
Publikováno v:
Nordic Journal of Studies in Educational Policy, Pp 1-13 (2024)
The focus of this article is on how the relative autonomy of middle managers is expressed in the context of local education administrations. In the Swedish education system, middle managers often constitute the link between principals at schools and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8ee467df96414c819b9430335adaf1be
Autor:
Carl-Henrik Adolfsson
Publikováno v:
Nordic Journal of Studies in Educational Policy, Vol 10, Iss 2, Pp 85-97 (2024)
In the Nordic curriculum theory (CT) tradition, questions linked to educational change and school governance have long been a crucial research issue. However, despite several decades of decentralized school systems, local school governance has been a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7561713f2c504fdf86cac0e46208a179
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan Vokasi, Vol 14, Iss 1, Pp 53-62 (2024)
This research aims to develop a framework for a hybrid teaching factory model that combines face-to-face and online learning with information and communication technology to improve employability skills in the new normal era. The research method uses
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fbe7f9d355884626b4b1dd2d5ed937ef
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 10, Iss 1 (2023)
AbstractThe main purpose of this study was to explore the impact of the Tigray People Liberation Front (TPLF) armed violence on educational institutions, students’ educational attainments, and the role of actors playing in school governance and red
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cc963597bc574c9bbfe83a4e4eac5a4e
Publikováno v:
Management Research Review, 2022, Vol. 46, Issue 5, pp. 702-718.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/MRR-01-2022-0052
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Perspectives in Education, Vol 40, Iss 4 (2022)
The introduction of school governing bodies (hereinafter SGBs) changed the roles and functions of principals dramatically when this new approach to school governance and professional management (referred to as a participatory decision-making approach
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/73af312f4d274ff0aa9722fb26f8550f
Autor:
Matthews, Miranda1 m.matthews@gold.ac.uk
Publikováno v:
Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education. Jun2019, Vol. 40 Issue 3, p436-441. 6p.