Zobrazeno 1 - 10
of 761
pro vyhledávání: '"scholastic achievement"'
Publikováno v:
The Egyptian Journal of Otolaryngology, Vol 40, Iss 1, Pp 1-11 (2024)
Abstract Background Children with congenital heart diseases (CHD) may have developmental delays including delayed language development (DLD) and learning difficulties. The purpose of this study was to observe the effects of CHD on language developmen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fdad6ea109ed47de870ab29d0cdf6971
Publikováno v:
Sleep Epidemiology, Vol 3, Iss , Pp 100064- (2023)
The clinical spectrum of neuropsychiatric manifestations of juvenile systemic lupus erythematosus (JSLE) can be quite variable and sleep problems have been reported as being one of the under-recognized needs of SLE patients.Aim Determination of sleep
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/85505f65d4b1412286264ce75f86ef61
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Akhajam Saad Eddine
Publikováno v:
JEELS (Journal of English Education and Linguistics Studies), Vol 3, Iss 1, Pp 28-37 (2022)
The main purpose of this study is to investigate the relationship between anxiety and scholastic achievement among students of English department at the faculty of Arts and Humanities of Meknes, Morocco. This study focuses on the level of anxiety amo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ba2961a3cdab4cd19b809ea8d10151e7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Youssef Alqahtani, Ohood A. A Assiri, Nouf S. S Al-Shahrani, Noha S. S Alyazidi, Malak S. H Alshahrani
Publikováno v:
Journal of Family Medicine and Primary Care, Vol 9, Iss 4, Pp 1986-1990 (2020)
Background: Healthy nutrition is a necessary for people mental health, because of that nutritional habits effect on school performance. So, a high sugar intake, fat, and fast food meals have a strong relationship with low academic performance and lot
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b7c71fa3906f40e19d3d8f39605cc43d
Autor:
Ofelia C. Flores, Yasna Z. Orellana, Bárbara D. Leyton, Rodrigo B. Valenzuela, Cynthia R. Barrera, Atilio F. Almagià, Víctor C. Martínez, Daniza Ivanovic
Publikováno v:
Obesity Facts, Vol 11, Iss 5, Pp 344-359 (2018)
Objective: The aim of this study was to assess the association between overnutrition and scholastic achievement (SA). Methods: A representative and proportional sample of 477 children of the 5th elementary school grade of both genders was randomly ch
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1693563ea98645d49f0d48dd9bb123f6
Autor:
Braul, Denise
Viele systematische Überblicksarbeiten und Meta-Analysen haben sich mit den einzelnen Faktoren befasst, die zu Schulerfolg beitragen. Diese Doktorarbeit erweitert den bisherigen Forschungsstand. Es wird untersucht, wie Gewissenhaftigkeit, Neurotizis
Externí odkaz:
http://edoc.hu-berlin.de/18452/28202
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nikita K. Lazaroo, Timothy C. Bates, Narelle K. Hansell, Margaret J. Wright, Nicholas G. Martin, Michelle Luciano
Publikováno v:
Frontiers in Genetics, Vol 10 (2019)
The aim of this study was to examine whether phonemic decoding skill (deficits of which characterize dyslexia) shares genetic and/or environmental covariance with scholastic abilities independent of general intelligence. Non-word reading ability, ver
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7bd216b831c14254a4cdd67558a94c82