Zobrazeno 1 - 10
of 139
pro vyhledávání: '"robot-assisted language learning"'
Autor:
Minna Maijala, Maarit Mutta
Publikováno v:
The EUROCALL Review, Vol 30, Iss 2, Pp 6-23 (2024)
In recent years, social robots have emerged as a new teaching aid in foreign language (FL) classrooms. Interaction in FL classrooms usually takes place between teachers and learners or among learners. However, this constellation of interactions chang
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/32b2080eb9124288ad7ddd0674970f4a
Autor:
Zeng-Wei Hong, Ming-Hsiu Michelle Tsai, Chin Soon Ku, Wai Khuen Cheng, Jian-Tan Chen, Jim-Min Lin
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
AbstractAlthough the existing research on educational robots has exhibited the assistance for EFL learners’ English skills, the evidence which shows robot-assisted systems’ effect on adult learners’ English read-aloud is still rare. Nevertheles
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9abad83999434026bd12e1aaeb999672
Publikováno v:
Educational Technology & Society, Vol 26, Iss 3, Pp 84-100 (2023)
Understanding the obstacles and causes students faced while learning with new technologies is the key to inform effective instructional designs. To achieve this aim, this study conducted a qualitative video analysis on language learners’ observable
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9b026bef108c4947a76f673fdcdd3ccb
Publikováno v:
Frontiers in Neurorobotics, Vol 17 (2023)
The aim of the current study was to investigate children's brain responses to robot-assisted language learning. EEG brain signals were collected from 41 Japanese children who learned French vocabularies in two groups; half of the children learned new
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/922733c5308448209acd95dbe3e43d51
Publikováno v:
Intelligent Systems with Applications, Vol 20, Iss , Pp 200295- (2023)
This study investigates the application of deep learning methods trained on synthetic data for the robust detection of vocabulary flashcards, an essential aspect of robot-assisted language learning (RALL). Despite its importance, flashcard detection
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2b83416294c4b4db9c8dcd6d4c43e25
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Robotics and AI, Vol 10 (2023)
Introduction: Backchannels, i.e., short interjections by an interlocutor to indicate attention, understanding or agreement regarding utterances by another conversation participant, are fundamental in human-human interaction. Lack of backchannels or i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c030188fc0ea4971a9d2ba67d096ad79
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.