Zobrazeno 1 - 10
of 40
pro vyhledávání: '"revision procedures"'
Autor:
Aurélien Riondel
Publikováno v:
Hermes, Iss 62 (2022)
While revision procedures have been studied in some detail in the literature on revision, the question of the order of reading during bilingual revision has hardly been investigated. This article explores this issue by analysing in-depth interviews c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0a556a0f7f6f460bb2be607679042d5a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Raumordnungsverfahren: Grundlagen, Beispiele, Empfehlungen, 25, Arbeitsberichte der ARL, 138-144
Obwohl das Raumordnungsverfahren ein wertvolles Koordinierungsinstrument zur Prüfung der Raumverträglichkeit ist, muss diese nicht unbedingt in einem Raumordnungsverfahren geklärt werden. Sofern eine Planung oder Maßnahme erkennbar den Zielen der
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/64694
Publikováno v:
Reconstructive Review, Vol 6, Iss 1 (2016)
We describe nine patients who had total hip arthroplasty failure [titanium alloy monolithic stem, cobalt-chromium head (32 mm or 36 mm), highly cross-linked polyethylene liner, metal socket] related to metal wear debris generated at the trunnion. Sym
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dfe902d9581d492789187a4746cd083a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Čemerin, Vedrana
This study aims to explore external subtitle revision procedures utilizing translation process research methodology in an experimental setting. Since revision is an intrinsic part of quality assurance, the overall objective of this project is to exam
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::4e57465f3177bc2c7d057966a73c3a21
https://www.bib.irb.hr/970369
https://www.bib.irb.hr/970369
The purpose of this paper is to provide an overview of studies that have investigated the role of the establishment of discourse connections and the detection of inconsistencies between prior knowledge and new information on the facilitation of the c
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::8dba2e66d080a3589ae7fab51f65a4b3
https://www.psychologyandeducation.net/pae/2017/05/01/facilitation-comprehension-written-spoken-discourse-jazmin-cevasco-felipe-muller-federico-bermejo/
https://www.psychologyandeducation.net/pae/2017/05/01/facilitation-comprehension-written-spoken-discourse-jazmin-cevasco-felipe-muller-federico-bermejo/
Autor:
Jane Correa, Alina Galvão Spinillo
Publikováno v:
Educar em Revista n.62 2016
Educar em Revista
Universidade Federal do Paraná (UFPR)
instacron:UFPR
Educar em Revista, Iss 62, Pp 107-123 (2016)
Educar em Revista, Issue: 62, Pages: 107-123, Published: DEC 2016
Educar em Revista
Universidade Federal do Paraná (UFPR)
instacron:UFPR
Educar em Revista, Iss 62, Pp 107-123 (2016)
Educar em Revista, Issue: 62, Pages: 107-123, Published: DEC 2016
RESUMO O presente artigo analisa as concepções de professoras do ensino fundamental acerca da revisão textual e as ações didáticas por elas realizadas em sala de aula, estabelecendo como este conhecimento se aproxima ou se distancia daquele des
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f201e8649dd5f91c7cfbda67a60d4efa
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-40602016000400107
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-40602016000400107
Autor:
Parra Galiano, Silvia
Proceedings of the International Conference Translation and Interpreting Forum Olomouc 2014 organized by Department of English and American Studies Faculty of Arts, Palacký University Olomouc, Czech Republic September 19–20, 2014.
Reviewers:
Reviewers:
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1648::7b6374add61e9ad0e0cb7c5a376cdcda
http://hdl.handle.net/10481/45775
http://hdl.handle.net/10481/45775