Zobrazeno 1 - 10
of 213
pro vyhledávání: '"residents as teachers"'
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 24, Iss 1, Pp 1-12 (2024)
Abstract Background Teaching helps the teacher’s own learning as a professional—as the saying goes, ‘to teach is to learn twice’. Near-peer teaching in clinical practice has been shown to contribute to the development of both teaching skills
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/af78d31c169d485f8374b8d9109c1f2d
Autor:
Lindsay Podraza, Lauren S. Starnes, Kyle Langford, Logan Garfield, Allyson Metro, Alyssa Schlotman, Nicole Chambers, Maya Neeley
Publikováno v:
MedEdPORTAL, Vol 20 (2024)
Introduction In busy clinical settings, there is limited time to teach physical examination (PE) and procedural skills, particularly when the traditional head-to-toe PE approach is time-consuming. Near-peer teaching of a more efficient approach, the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6d6e37203161405bb4b6eccf1a90eec2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anne-Sophie Biesalski, Lars Tönges, Isabelle von Kirchbauer, Eileen Gülke, Hanna Eisenberg, Franziska Maria Ippen, Friederike Schmidt-Graf
Publikováno v:
Neurological Research and Practice, Vol 4, Iss 1, Pp 1-8 (2022)
Abstract Background Residents play an important role in the clinical training of medical students, spending up to 25% of their daily work teaching. In the US medical curriculum didactic courses for residents already exist and their role as a teacher
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/be2a7905780d42c386764da4b7c9d821
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista Española de Educación Médica, Vol 2, Iss 3 (2021)
Antecedentes. Parte de la enseñanza-aprendizaje en las residencias médicas se genera con los compañeros de residencia; los programas de residentes como docentes (PRCD) fortalecen esta práctica pedagógica. Objetivos. Analizar los principios curri
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/68277e84ea7745d6b1600feffcbd3551
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.