Zobrazeno 1 - 10
of 104
pro vyhledávání: '"research attitudes"'
Autor:
Vrikki, Maria, Papanastasiou, Elena C.
Publikováno v:
Journal of Applied Research in Higher Education, 2024, Vol. 16, Issue 5, pp. 2155-2167.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JARHE-07-2023-0282
Autor:
Ibrahem Hanafi, Kheder Kheder, Rami Sabouni, Ahmad Rami Rahmeh, Marah Alsalkini, Mouaz Hanafi, Ahmad Naeem, Fares Alahdab
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 24, Iss 1, Pp 1-12 (2024)
Abstract Background Medical research productivity is globally increasing, with a lagging progress in third-world countries due to significant challenges, including inadequate training and brain drain. Syria had been showing a slow upward trend until
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/794ef1b12d604a31b6148121d5d93c27
Autor:
Thuy V. Lu, Paola Campos, Sean Leader, Xavier Lee, Helena Xu, Eric Doran, Joshua D Grill, Ira T. Lott
Publikováno v:
Alzheimer’s & Dementia: Translational Research & Clinical Interventions, Vol 10, Iss 3, Pp n/a-n/a (2024)
Abstract INTRODUCTION Recruitment challenges in people with and without Down syndrome (DS) can delay research progress and risk sample bias. This study identified and quantified differences in research attitudes across populations of research enrollm
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5b729d016b114fc7a22e7bf67df263cc
Publikováno v:
Alzheimer’s Research & Therapy, Vol 14, Iss 1, Pp 1-7 (2022)
Abstract Background Individuals with Down syndrome (DS) are increasingly eligible for clinical trial intervention, particularly for the treatment or prevention of Alzheimer disease (AD). Yet, little is known about research attitudes that may contribu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b5cf787bc86e4480b1a5d2f9384bdc7a
Important but challenging: Chinese in-service EFL teachers’ research attitudes in a graduate program
Autor:
Lei Chen, Quanguo Liu
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
In recent decades, the practice of involving teachers in research in degree programs is becoming popular. Yet, little is known about the impact of research experiences on teachers’ behavior: whether research experiences change their teaching practi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/39537649ae7547c6b1c260e259352f55
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Philippine Social Science Journal, Vol 5, Iss 3 (2022)
As the country shifts toward institutionalizing research-related activities for both basic and higher education, research productivity (RP) still exhibited low ratings, with most of the universities still developing their own research cultures. To ke
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6dabc78d22b14d39a70f8e884ff1c4a0