Zobrazeno 1 - 10
of 3 040
pro vyhledávání: '"reporting verbs"'
Autor:
Collins Junior Owusu, Obed Nii Broohm
Publikováno v:
E-Journal of Humanities, Arts and Social Sciences, Vol 5, Iss 11, Pp 1841-1859 (2024)
This study analyzes the types of reporting verbs employed in the literature review chapters of Master of Philosophy theses from the Agriculture, English and Mathematics departments at the Kwame Nkrumah University of Science and Technology (KNUST), Gh
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1f237e349d104b8199495f3e904a7c6e
Autor:
Oleksandr Kapranov
Publikováno v:
Linguistica Pragensia, Vol 34, Iss 2, Pp 125-144 (2024)
The article presents a quantitative corpus-based study that aims to shed light on the frequency and distribution of reporting verbs (for instance, indicate, posit, etc.) associated with evidentiality that are found in research article abstracts (RAAs
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/53f5a44ef67a4910931a7423e178c356
Publikováno v:
Research in English Language Pedagogy, Vol 11, Iss 4, Pp 531-548 (2023)
Reporting Verbs have gained considerable attention in corpus-based studies during the previous years. It is necessary to utilize reporting verbs appropriately to establish the writer’s claims and situate them across formerly published studies. Give
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8e6b92518a3a4d4d844b8903cd022204
Autor:
Nelson, Timothy S., Albakry, Mohammed
Publikováno v:
Journal of College Reading & Learning; Jul-Sep2024, Vol. 54 Issue 3, p172-189, 18p
Autor:
Gusti Ayu Praminatih
Publikováno v:
Cogent Arts & Humanities, Vol 10, Iss 1 (2023)
Reporting verbs (RVs) express varying degrees of alignment and evaluate the credibility and merit of the reported claims in academic writing. This study aims to explore RVs’ tenses, frequencies, and functions in two major disciplines: hard science
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fd55e17fb74a410f8c41585a63f7aa22
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
ELT Worldwide: Journal of English Language Teaching, Vol 9, Iss 2, Pp 347-359 (2023)
Citation practices are realised through the use of reporting verbs which act as persuasive devices to achieve rhetorical impacts. Several studies have investigated citation practices in several disciplines in different contexts, with little done in t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4a6b63041a3c4d95b2e61802cc303f20
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.