Zobrazeno 1 - 10
of 72
pro vyhledávání: '"regulatory skills"'
Autor:
Alejandra J. Magana, Joreen Arigye, Abasiafak Udosen, Joseph A. Lyon, Parth Joshi, Elsje Pienaar
Publikováno v:
International Journal of STEM Education, Vol 11, Iss 1, Pp 1-33 (2024)
Abstract Background This study posits that scaffolded team-based computational modeling and simulation projects can support model-based learning that can result in evidence of representational competence and regulatory skills. The study involved 116
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a26d10bdc5e347218531c6df75dacb2e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Nutrition & Food Science, 2021, Vol. 52, Issue 2, pp. 281-291.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/NFS-05-2021-0156
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
В.C. Макеева
Практическая реализация интегративного подхода в практике профессиональной подготовки требует разработки комплексных оценочных сред
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::8c86adad0accfddd648b07ad87ae474b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psychology of Sport and Exercise, 61:102219. Elsevier
Self-regulated learning (SRL) involves self-directed metacognitive subprocesses and motivational beliefs that facilitate more effective and efficient learning. We investigated whether youth swimmers who are on track to becoming elite swimmers apply S
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Petra Regent
Publikováno v:
Psihološka Obzorja, Vol 19, Iss 2, Pp 69-88 (2010)
Self-regulatory skills do not appear on their own, rather they have to be developed, e.g. through modeling of reading and learning strategies in class. Question of development of self-regulatory skills was also important for this research. We examine
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d508273b22aa4b65865ca6efbfb1e30f
Publikováno v:
Journal of Holistic Nursing and Midwifery, Vol 20, Iss 1, Pp 1-9 (2010)
Introduction: Anger and impulsivity can be the beginners of much social harm which needs to be controlled and regulated especially in family environment. Therefore, proper planning is needed and assessing the effect of teaching on skills of anger sel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/af483376771041da9cc7e0c34c595ead