Zobrazeno 1 - 10
of 67
pro vyhledávání: '"regulation of motivation"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
The exertion of self-control is known to result in subsequent detrimental effects on prosocial behaviors. Moreover, certain studies have demonstrated that positive emotions could drive people to allocate more attentional resources for conducting pros
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4649163a01da4564a9dc20bc9759d852
Publikováno v:
Journal of Educational Technology & Society, 2012 Jan 01. 15(1), 137-151.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.15.1.137
Autor:
Jurić Vukelić, Dunja
Publikováno v:
Kroatologija
Volume 13
Issue 1-2
Volume 13
Issue 1-2
Motivacijske su komponente, u kombinaciji s kognitivnim dispozicijama za učenje, značajna odrednica akademskoga postignuća. Pritom razlikujemo intrinzičnu motivaciju, usmjerenu na sam proces učenja i rješavanje postavljenih zadataka, i ekstrinz
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::9801df055a2bf5a58a6eb7e8ffb91265
https://www.bib.irb.hr/1216326
https://www.bib.irb.hr/1216326
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Panijan, Helena
Ovim istraživanjem nastojalo se ispitati imaju li studenti, budući nastavnici, miskoncepcije vezane uz motivaciju u učenju te kako su pojedine strategije samoregulacije motivacije povezane s njima. U istraživanju su sudjelovali muški i ženski i
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::334ca971284ea4db01acbfd25879a2a6
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:186:089438
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:186:089438
Autor:
Jesús García Álvarez, Miguel Anxo Santos Rego, María del Mar Lorenzo Moledo, Agustín Godás Otero
Publikováno v:
GREDOS. Repositorio Institucional de la Universidad de Salamanca
instname
Minerva. Repositorio Institucional de la Universidad de Santiago de Compostela
instname
Minerva. Repositorio Institucional de la Universidad de Santiago de Compostela
Tomando como base el modelo de Hoover-Dempsey y Sandler (1995) y centrándose en la estrategia de Homework (Epstein, 2009), es posible observar los efectos de la implicación familiar sobre la motivación del estudiante en el contexto del aprendizaje
Autor:
Lopes, Andreia
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Submitted by Helena Vicente (helenavicente@esdrm.ipsantarem.pt) on 2019-06-25T16:05:53Z No. of bitstreams: 1 Dissertação_Mestrado_Andreia_Lopes_FINAL_05_03_2019.pdf: 1137323 bytes, checksum: 4c9ca2fea52a562e8b487b4d28868da7 (MD5) Approved for entry
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::a9ca546f513773be7525500561567a7a
Autor:
Montserrat Santamaría-Vázquez, Mario Del Líbano, Juan Hilario Ortiz-Huerta, Iratxe Martínez-Lezaun
Publikováno v:
Sustainability, Vol 13, Iss 5435, p 5435 (2021)
Sustainability
Volume 13
Issue 10
Sustainability
Volume 13
Issue 10
(1) Background: confinement by COVID-19 in 2020 meant that face-to-face teaching changed to virtual teaching. The goal of this study was to test how confinement affected to self-regulation of motivation (SRM)
(2) Methods: a longitudinal design w
(2) Methods: a longitudinal design w
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.