Zobrazeno 1 - 10
of 101
pro vyhledávání: '"referential choice"'
Publikováno v:
Eesti ja Soome-ugri Keeleteaduse Ajakiri, Vol 14, Iss 2 (2023)
This study reports two experiments that investigate the variation between two Estonian third-person referential devices – zero reference vs. the overt pronoun ta. First, in a speech-restoration paradigm (Experiment 1), we test whether the structure
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/25a35975fa864246ac305a4858c92791
Autor:
Berfin Aktaş, Manfred Stede
Publikováno v:
Discours, Vol 31 (2022)
We investigate the variation in oral and written language in terms of anaphoric distance (i.e., the textual distance between anaphors and their antecedents), expanding corpus-based research with experimental evidence. Contrastive corpus studies demon
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/31d8a4e53d7b403bbace5edfc44bdb15
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Katharina E. Sukamto
Publikováno v:
Ranah: Jurnal Kajian Bahasa, Vol 9, Iss 2 (2020)
This study aims to describe the referential choice of two protagonist animate characters in a silent six-minute film entitled The Pear Story (Chafe, 1980). A total of 80 undergraduate and graduate Indonesian students were asked to watch the film and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/20ea7d3e42814179beb8239d0bf0e658
Autor:
Aktaş, Berfin, Stede, Manfred
Publikováno v:
Discours.
We investigate the variation in oral and written language in terms of anaphoric distance (i.e., the textual distance between anaphors and their antecedents), expanding corpus-based research with experimental evidence. Contrastive corpus studies demon
Autor:
Kibrik, Andrej, author
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199215805.001.0001
This training study uses an experimental design to investigate whether exposure to linguistic models or experience with conversational breakdowns is most effective to promote preschoolers' use of appropriate referring expressions to describe the char
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::f1cac747a926ebd5114f2efcd7df5e94