Zobrazeno 1 - 10
of 255
pro vyhledávání: '"referent selection"'
Publikováno v:
Language Development Research, Vol 4, Iss 1 (2024)
This study examines the process of learning new word-object mappings and how repeated exposure to word-forms impacts retention. Infants 18- and 24-months-of-age were first exposed to new word-object mappings in a referent selection task. To examine t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/af514543eb5e47a9a0fb28e27fc2f361
Publikováno v:
Language Development Research, Vol 3, Iss 1 (2023)
Previous research has shown that shyness affects children’s attention during the disambiguation of novel words via fast-mapping. The current study examined whether shyness also affects children’s attention when eye-gaze cues to novel word meaning
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eac4bd6e4ab64b5cb3a811ec1c479b10
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
Adults demonstrate enhanced memory for words encoded as belonging to themselves compared to those belonging to another. Known as the self-reference effect, there is evidence for the effect in children as young as three. Toddlers are efficient in link
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/26de977ab0c3462fa378c61765e2c26d