Zobrazeno 1 - 10
of 8 002
pro vyhledávání: '"reading preferences"'
Autor:
Diana-Crina Marin, Mușata-Dacia Bocoș
Publikováno v:
Educaţia 21, Iss 27, Pp 123-129 (2024)
It is unanimously accepted that reading activities have positive effects on children's development. Recent research has shown that pupils’ interest in reading activities could be enhanced by providing interesting and age-appropriate books. The purp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4b7e6be9cace4a8e835c328f3886eb46
Autor:
Yamei Liu
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
ObjectiveThis study aims to precisely model the nonlinear relationship between university students’ literature reading preferences (LRP) and their levels of anxiety and depression using a multilayer perceptron (MLP) to identify reading-related risk
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/92d5a54398f646c6b7c7d263fdadaefe
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Ethnic and Cultural Studies, 2021 Aug 01. 8(3), 62-73.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/48710133
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Agrelo-Costas, Eulalia1 magrelo@uvigo.es, Míguez-Álvarez, Carla1 camiguez@uvigo.gal, Mociño-González, Isabel1 imocino@uvigo.gal
Publikováno v:
OCNOS: Journal of Reading Research / Revista de Estudios sobre Lectura. 2023, Vol. 22 Issue 2, preceding p1-14. 16p.
Autor:
Abimbola, Margaret Olusola1 m.abimbola10@gmail.com, Shabi, Iwok2 iwokshabi@yahoo.com, ARAMIDE, Kolawole Akinjide3 kolaakinjide@gmail.com
Publikováno v:
International Journal of Knowledge Content Development & Technology. 2021, Vol. 11 Issue 2, p7-21. 15p.
Publikováno v:
International Journal of Knowledge Content Development and Technology, Vol 11, Iss 2, Pp 7-21 (2021)
The study was a descriptive cross-sectional survey which investigated the reading preferences of secondary school students in Nigeria during the lockdown occasioned by COVID-19 pandemic. A hundred secondary school students in Ile- Ife and Ilesa in Os
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/12a56806bd1343f2bdc6cb3eb67e7e36
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
English Review: Journal of English Education, Vol 8, Iss 2, Pp 323-328 (2020)
This study aimed to determine students' preferences for their reading materials and dig out the benefits of their reading preferences. A descriptive research design was applied in this study. Two instruments were employed to obtain the data, namely a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/313d3cebb4954a019687c873bddbd347