Zobrazeno 1 - 10
of 27
pro vyhledávání: '"reading in a second language"'
Autor:
Fungai Mutema, Elizabeth J. Pretorius
Publikováno v:
South African Journal of Childhood Education, Vol 14, Iss 1, Pp e1-e14 (2024)
Background: Although Zimbabwe has performed quite well on Grade 6 SACMEQ literacy assessments compared to other African countries, reading levels are generally low and there is little research on reading literacy in Zimbabwean primary schools. Aim:
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8abeaad32ec44d10bdaa3d6f14659b2f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rodríguez Salgado, Clara
Publikováno v:
e_Buah Biblioteca Digital Universidad de Alcalá
instname
instname
El resurgir de la lengua materna en el proceso de aprendizaje de segundas lenguas abre la puerta a nuevos escenarios didácticos y contextos pedagógicos dentro de la era del post método en la que nos encontramos. Por su parte, la lectura cobra cada
Autor:
Asenciór, Yuly
Publikováno v:
Hispania, 2006 Dec 01. 89(4), 937-949.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/20063427
Autor:
Graham, ROBSON
Publikováno v:
東洋大学人間科学総合研究所紀要 = The Bulletin of the Institute of Human Sciences,Toyo University. 21:1-11
Autor:
Nassaji, Hossein1 nassaji@uvic.ca
Publikováno v:
Reading Research Quarterly. Apr-Jun2011, Vol. 46 Issue 2, p173-184. 12p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Boo, Zann, Conklin, Kathy
With the proliferation of cell phones and other small handheld electronic devices, more and more people are using software that presents texts one word at a time. This trend can be attributed to the small screen sizes afforded by these modern electro
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::1a22bb5bd8f35f773858cc7c0c916342
https://nottingham-repository.worktribe.com/file/765223/1/BooConklin_2015.pdf
https://nottingham-repository.worktribe.com/file/765223/1/BooConklin_2015.pdf
Autor:
Olvegård, Lotta
This thesis explores and characterizes Swedish high school students’ encounters with history textbook texts, with a focus on students having Swedish as their second language. Reading history textbooks entails comprehending and learning not only the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1149::b264e31bffdbf29ac5c48cccc412e7b8
Autor:
Ana Claudia Lodi
Publikováno v:
Cadernos Cedes, Vol 26, Iss 69, Pp 185-204
Este trabalho discute aspectos constitutivos da(s) subjetividade(s) de um grupo de surdos adultos, a partir do desenvolvimento de oficinas bilíngües de leitura. A partir de interações discursivas em Língua Brasileira de Sinais (LIBRAS), tal espa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6c8749e629594161be220ff11b66f4c5