Zobrazeno 1 - 10
of 278
pro vyhledávání: '"reading disorders"'
Publikováno v:
NeuroImage: Clinical, Vol 45, Iss , Pp 103720- (2025)
Temporal processing deficits in Developmental Dyslexia (DD) have been documented extensively at the behavioral level, leading to the formulation of neural theories positing that such anomalies in parsing multisensory input rely on aberrant synchroniz
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1cbf57a72c734314bac9db6ae325233e
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 246, Iss , Pp 104269- (2024)
In recent decades, the connections between academic skills, such as reading, writing, and calculation, and motor skills/capacities have received increasing attention. Many studies provided evidence for motor difficulties in children and adolescents w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/057a1ef7bb664c5bb4c9e586d1f4c368
Autor:
Daniela Protasevica, Evita Kassaliete, Anete Klavinska, Madara Alecka, Asnate Berzina, Viktorija Goliskina, Marija Koleda, Rita Mikelsone, Elizabete Ozola, Tomass Ruza, Evita Serpa, Aiga Svede, Daniela Toloka, Sofija Vasiljeva, Liva Volberga, Ilze Ceple, Gunta Krumina
Publikováno v:
Vision, Vol 8, Iss 3, p 47 (2024)
The aim of the study was to determine the normative data of the computerized DEM test for school-age children in Latvia. The study analyzed data on the performance (test execution time, duration, number of fixations, and number of errors) of 291 chil
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c477c975e1c4e99905829a516186ead
Publikováno v:
Journal of Ophthalmology, Iss 4, Pp 68-74 (2022)
From year to year, there has been an increase in the number of children with poor reading skills. The paper focuses on a neuropsychological approach to assessing reading learning difficulties in visually impaired children. Purpose: To examine the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/af0c9470375a496a9213352e2d167505
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rachel R. Romeo, Tyler K. Perrachione, Halie A. Olson, Kelly K. Halverson, John D.E. Gabrieli, Joanna A. Christodoulou
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 58, Iss , Pp 101175- (2022)
Childhood socioeconomic status (SES) strongly predicts disparities in reading development, yet it is unknown whether early environments also moderate the cognitive and neurobiological bases of reading disorders (RD) such as dyslexia, the most prevale
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a9497ce6befd49509e86dfd0b3ecb28f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Research in English Language Pedagogy, Vol 9, Iss 2, Pp 453-472 (2021)
The present research scrutinized the effectiveness of using technology and multimedia in smart classrooms on improving reading disorders, word chain, and word comprehension in late learning students. For this purpose, 34 male students with reading di
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/36d3464e74dc496e9fa6bd15a08561d0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.