Zobrazeno 1 - 10
of 72
pro vyhledávání: '"railway substructure"'
Publikováno v:
Civil Engineering Journal, Vol 2019, Iss 2, Pp 233-247 (2019)
The railway substructure needs to be monitored to determine whether the substructure is stable. In the paper, the damages to the substructure of the heavy-haul railway in the tunnel were recognized and the grouting technology and water pipes were use
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c4cc0ff987d448e087dfa1ac74f8990f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Transport, Vol 33, Iss 2 (2018)
Approximately 7 million tons of fly ash and slag are produced in thermal power plants in Serbia every year, only 3% of which is used in the cement industry. About 300 million tons of the ash-slag mixture are disposed in landfills, occupying an area o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fdd7d57d52bb449badc2f571f809761f
Publikováno v:
Materials, Vol 15, Iss 160, p 160 (2022)
Materials; Volume 15; Issue 1; Pages: 160
Materials
Materials; Volume 15; Issue 1; Pages: 160
Materials
The article aims to present the modified structural composition of the sub-ballast layers of the railway substructure, in which a part of the natural materials for the establishment of sub-ballast or protective layers of crushed aggregate is replaced
Autor:
Veits, Lukáš
This diploma thesis deals with reconstruction of the Podivín railway station. As part of the work, a new railway solution for the station will be proposed to increase the speed to 200 km / h, including the design of the railway superstructure, subst
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-455463
Autor:
Benáčková, Jana
The diploma thesis focused on study of the reconstruction of the railway station Rájec-Jestřebí. During the reconstruction it is necessary to solve the increase of speed in the main tracks to 160 km/h, full peronization of the station and modifica
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-455454
Autor:
Marek, Josef
The goal of this thesis was to design the reconstruction of the railway station Svitavy. The line speed was rised from the current value to 160 km·h-1. New platforms were designed, therefore the railway substructure and the drainage were adjusted ac
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-455459
Autor:
Šardická, Klára
This theses aims to propose two alternatives of optimised construction procedures for the reconstruction of the railway station Mikulášovice dolní nádraží. The reconstruction is based on the design provided by Metroprojekt Praha a.s. Each alter
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-455462