Zobrazeno 1 - 10
of 93
pro vyhledávání: '"railway rail"'
Autor:
Roksana Licow, Franciszek Tomaszewski
Publikováno v:
Archives of Transport, Vol 71, Iss 3 (2024)
The article presents a comprehensive method for using vibration signals to diagnose railway tracks. The primary objective is to gather detailed information on track conditions through a passive experiment. This involves using mobile diagnostic tools
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aa50fb1d21dc4dc3958336699fcb9277
Autor:
S. Żak, D. Woźniak
Publikováno v:
Archives of Metallurgy and Materials, Vol vol. 68, Iss No 2, Pp 439-446 (2023)
The article presents the results of the last stage of work on the impact of changes in the roll pass design on the state of residual stresses in railway rails. The discussed stage includes the summary of industrial experiments of rolling 60E1 rails w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c9906c15331343648a68617cbecacf8c
Autor:
S. Żak, D. Woźniak
Publikováno v:
Archives of Metallurgy and Materials, Vol vol. 68, Iss No 1, Pp 57-70 (2023)
The paper presents a summary of research on the possibility of influencing the state of residual stresses in railway rails by changing the pass design of vertical and horizontal straightener rollers and optimising their distribution on the rail perim
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f6472dbb3cbc436cba70dbf1d76a927e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Uçar İbrahim, Kaya Utku
In this study, real-time detection of defects that may occur in rail components will be investigated with machine learning algorithms. This research aims to detect the faults that will occur in the railway components early and to prevent accidents an
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8dde45bdb77a5a17985f6cbb1bc0068a
Publikováno v:
Nauka ta progres transportu, Vol 70, Iss 4, Pp 41-49 (2017)
Purpose. The formation of crack-like defects in rails of railway tracks is a serious problem for engineering practice because of the danger of creating emergency situations. The purpose of this work is to establish theoretically the characteristic an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/76e5e9ddbac54da4823622bc6e49860a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.