Zobrazeno 1 - 10
of 79
pro vyhledávání: '"rail roughness"'
Publikováno v:
Chengshi guidao jiaotong yanjiu, Vol 27, Iss 10, Pp 170-176 (2024)
Objective In view of the high vehicle interior noise problem when running on curved lines, it is necessary to carry out in-depth research on its influencing factors. Method Roughness test and analysis of the wheel-rail surface of the tested vehicles
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fbe4099cbf24441cb93eafdd4ccb905e
Publikováno v:
Chinese Journal of Mechanical Engineering, Vol 35, Iss 1, Pp 1-12 (2022)
Abstract Severe rail roughness leads to a series of problems in metro systems, particularly the vehicle noise problem. To ensure a better acoustic environment, rail roughness control is therefore one of the main concerns for the metro operators. But
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1a0ffa4c1dbe47fb9684b7b49d84d2f9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Acta Technica Jaurinensis, Vol 14, Iss 2, Pp 138-154 (2021)
During research work, three series of studies were performed to support the importance of using rail lubrication at tramway tracks in Budapest. The first task was to determine the noise reduction efficiency of automated rail lubrication: noise measur
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/30da40673f3f431aa5a124937683ab42
Autor:
Carrigan, TD, Talbot, JP
Railways require frequent inspection to maintain acceptable levels of rail roughness. Accelerometers mounted on in-service railway vehicles potentially offer a cost-effective method of near-continuous roughness monitoring by using a transfer function
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::88af7bf94ed3fdd78ecbb7bae7819cec
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Acta Technica Jaurinensis, Vol 14, Iss 2, Pp 138-154 (2021)
During research work, three series of studies were performed to support the importance of using rail lubrication at tramway tracks in Budapest. The first task was to determine the noise reduction efficiency of automated rail lubrication: noise measur
Autor:
Gerlici, Juraj, Lack, Tomáš
Publikováno v:
Komunikácie - vedecké listy Žilinskej univerzity v Žiline / Communications - Scientific Letters of the University of Žilina. 11(2):41-48
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1124827
Autor:
Tomas Lack, Juraj Gerlici
Publikováno v:
Communications, Vol 11, Iss 2, Pp 41-48 (2009)
The paper deals with the railway wheel unroundness (out-of-round) analysis and with the rail head roughness analysis. Roughness of the running surfaces is the predominant source of noise of rail bound transport systems today. Reliable measurements of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/35763062c07545dba8438312f4d27317
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.