Zobrazeno 1 - 10
of 893
pro vyhledávání: '"question-asking"'
Autor:
Ergun Yurtbakan, Onur Batmaz
Publikováno v:
Science Education International, Vol 35, Iss 3, Pp 219-228 (2024)
In this study, the effect of philosophy for children on primary school 4th-grade students’ attitudes toward socioscientific issues (SSIs) and asking questions will be examined. Aquasi-experimental design will be used in the study. In the study, 48
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9dd1472b1f5743f8b3752f2fa120d738
Publikováno v:
Educational Technology & Society, Vol 27, Iss 2, Pp 256-269 (2024)
Much of lifelong learning is driven by our curiosity to ask ourselves questions about the things around us in everyday life. Unfortunately, we often fail to pursue these questions to acquire new knowledge, resulting in missed opportunities for lifelo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/067daadb282f4accaebe467ea648e2dd
Autor:
Michelle Wong, Koeun Choi, Libby Barak, Elizabeth Lapidow, Jennifer Austin, Patrick Shafto, Elizabeth Bonawitz
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 9, p 754 (2024)
Question asking is a prevalent aspect of children’s speech, providing a means by which young learners can rapidly gain information about the world. Previous research has demonstrated that children exhibit sensitivity to the knowledge state of poten
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d95d2ce21d884dd991d8cf75761a15e8
Publikováno v:
Journal of Creativity, Vol 33, Iss 3, Pp 100062- (2023)
Asking questions is a key characteristic of creativity and an important component of the creative process. Although much evidence has supported the association between asking questions and creativity, less research has examined the nature of question
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/677470559927487c8163e0aa50e0200a
Autor:
Megan Wright, Kathleen C Thomas, Delesha Carpenter, Charles Lee, Imelda Coyne, Nacire Garcia, Abena Adjei, Betsy Sleath
Publikováno v:
PEC Innovation, Vol 2, Iss , Pp 100164- (2023)
Objective: To co-design a website aimed to empower youth to ask questions to encourage productive, meaningful conversations with their health care providers. Methods: The research team recruited adolescent stakeholders (ages 11–17) through flyers d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/702eaba446694adbb975163adfd3b875
Autor:
Portnoy, Lindsay, Lemberger, Talia
Publikováno v:
Information and Learning Sciences, 2021, Vol. 123, Issue 3/4, pp. 179-198.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/ILS-06-2021-0049
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.