Zobrazeno 1 - 10
of 178
pro vyhledávání: '"public policies of education"'
Autor:
Mauricio Rifo, Alex Durán
Publikováno v:
Journal of Higher Education Policy and Leadership Studies, Vol 4, Iss 2, Pp 74-90 (2023)
The present study is an interpretation of the trajectories of quality assurance policies in higher education in Argentina, Colombia, Chile, and Costa Rica. These trajectories are presented as cases of two instances of reform: one in the first generat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a2d8879398dc4cf2830b1e586cb57884
REFORMAS EDUCATIVAS Y PROCESOS POLÍTICOS: la carrera magisterial y la transición democrática en Perú
Publikováno v:
Revista Trabalho, Política e Sociedade, Vol 5, Iss 9, Pp 483-502 (2020)
The paper discusses the process of reform of the public teaching career in the framework of the democratic transition after the fall of the Fujimori regime at the end of 2000. In this scenario, the "teaching problem" was placed in the public debate,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42c81f4b25274f1c9bd007366de80a07
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bulai, Alfred
Publikováno v:
Journal of Media Research - Revista de Studii Media / Journal of Media Research. 11(30):71-81
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=624190
Publikováno v:
Revista de estudios teóricos y epistemológicos en política educativa, Vol 3, Pp 1-20 (2018)
This paper analyses policy making of education towards the mobilization and organization of different types of forum (non-electoral arenas); with the intention of intervene at the legislative procedures. The research was synthesized to different theo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d1490ccea9414627bbe9a3d517c9ad35
Publikováno v:
Revista Diálogo Educacional, Vol 17, Iss 54, Pp 1163-1182 (2017)
The research work reported here aims to discuss the tensions that affect the identity configuration in the curricula in higher education, establishing dialogues among public policies, human rights and youth in the curriculum. The analysis, with an em
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/53597c2355fc4421b015bda1c6ff11ce
Publikováno v:
Revista de estudios teóricos y epistemológicos en política educativa, Vol 2, Pp 1-22 (2017)
This article analyses the substitution process of the Carrera Magisterial (CM) Program by the new Programa de Promoción en la Función por Incentivos en Educación Básica (PPFIEB) in Mexico. These programs are based on an incentive scheme for eleme
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b9b695f8b834ee099e7669496ae4ff9