Zobrazeno 1 - 10
of 70
pro vyhledávání: '"psychometric approach"'
Autor:
Edona Berisha Kida, Theodhori Karaj
Publikováno v:
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol 10, Iss 3, Pp 145-169 (2020)
A questionnaire for studying teacher-student interaction in Albanian contexts was developed with extensive coverage in the field of educational psychology. The purpose was to adapt and develop an Albanian version of the widely used tool, the Question
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/199bffd622df4cc9872e31abe34528cb
Autor:
Semiz Marina Ž.
Publikováno v:
Zbornik radova (Univerzitet u Kragujevcu. Pedagoški fakultet u Užicu), Vol 2020, Iss 22, Pp 131-152 (2020)
The paper analyzes pedagogical implications of a psychometric and authentic approach in assessing the quality of student knowledge. Starting with the taxonomy of knowledge developed by Anderson and Krathwohl, epistemological assumptions and foundatio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/08ec054966514394b8de3a75fd29ac18
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vass Vilmos
Publikováno v:
PedActa, Vol 6, Iss 1, Pp 28-39 (2016)
This article examines the process of creativity development analysing the psychometric and social-personality approaches to the „modern period” of study of creativity focusing on the educational dimension. After the introduction of the context o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9e4fb8c5081f48d497059f8052d2c4f5
Autor:
Mikhail A. Berebin, Alena V. Astaeva
Publikováno v:
Psychology in Russia: State of Art, Vol 1, Iss 5, Pp 203-218 (2012)
Modern approaches to the psychological diagnostics of children are based onneed analysis and the systematization of existing trends in domestic and foreignchildren’s neuropsychological diagnoses. This article highlights the strengths andweaknesses
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/92f2ac16a6f24a2c8a6e08122d538ed0
Autor:
Marina Ž. Semiz
Publikováno v:
Zbornik radova (Univerzitet u Kragujevcu. Pedagoški fakultet u Užicu), Vol 2020, Iss 22, Pp 131-152 (2020)
The paper analyzes pedagogical implications of a psychometric and authentic approach in assessing the quality of student knowledge. Starting with the taxonomy of knowledge developed by Anderson and Krathwohl, epistemological assumptions and foundatio
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Theodhori Karaj, Edona Berisha Kida
Publikováno v:
CEPS Journal 10 (2020) 3, S. 145-169
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol 10, Iss 3, Pp 145-169 (2020)
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol 10, Iss 3, Pp 145-169 (2020)
A questionnaire for studying teacher-student interaction in Albanian contexts was developed with extensive coverage in the field of educational psychology. The purpose was to adapt and develop an Albanian version of the widely used tool, the Question
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b380e58f96256468c6d7cc97d5837894
https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20791/
https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20791/