Zobrazeno 1 - 10
of 94
pro vyhledávání: '"prospective mathematics teacher"'
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
AbstractHigher education institutions are responsible for delivering university-level mathematical knowledge to prospective mathematics teachers in a manner relevant to their future professional practice for teaching a core competency of 4C skills. T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/71c8a070680b4ca3ba84d8f7b090ac5a
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 14, Iss 4, Pp 723-740 (2023)
This paper aims to explore an Indonesian prospective mathematics teacher’s lesson planning and identify its characteristics of mathematical task design from the viewpoint of the anthropological theory of the didactic. The well-documented activities
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63d58d921c1f439e8aad68f454e89e83
Analysis of Prospective Mathematics Teachers’ Critical Thinking Disposition Based on Self-Confidence
Autor:
Hasan Basri, Wilda Syam Tonra, Farida Hanim Yahya, Puguh Darmawan, Dian Kurniati, Rohmah Indahwati, Sitti Fithriani Saleh
Publikováno v:
Tadris: Jurnal Keguruan dan Ilmu Tarbiyah, Vol 8, Iss 1, Pp 1-17 (2023)
The disposition of critical thinking plays an important role for teachers, particularly in responding to mathematical problems. However, several studies have shown that the disposition to think critically is still low. This descriptive-qualitative re
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/15d0c642a52b49b1be351f973a824c18
Publikováno v:
Prima: Jurnal Pendidikan Matematika, Vol 7, Iss 1, Pp 100-111 (2023)
Misconceptions are still a problem in learning mathematics. The causes are very diverse, ranging from the cognitive abilities of students who are not good at mathematics to the teacher who is the trigger for this misconception. The misconception diag
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9e82f801747a4b459bec1f0d78133e15
Publikováno v:
Jurnal Elemen, Vol 8, Iss 2, Pp 411-426 (2022)
Prospective teachers' beliefs have a beneficial effect on their knowledge and actions. Furthermore, teachers' pedagogical content knowledge is an essential contributor to teachers' impact on students' academic outcomes. However, examining how prospec
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/032557dafaaf415ab1b1cae1ea5fb018
Publikováno v:
Jupitek, Vol 5, Iss 1, Pp 34-41 (2022)
In understanding mathematics learning, representation is considered an entry point in solving various complex mathematical problems. The ability of mathematical representation is related to the expression of mathematical ideas using various ways, inc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8cfb24e1b1b94986aaad4797511e4fc4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.