Zobrazeno 1 - 10
of 30
pro vyhledávání: '"professional gender"'
Publikováno v:
Codrul Cosminului, Vol 26, Iss 2, Pp 331-356 (2020)
During the years of independence, Central Asian countries joined the Convention on the Elimination of all Forms of Discrimination against Women (CEDAW). They developed national mechanisms for the promotion of gender equality. However, despite the cla
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ad30758f1584a53a6dd6bc36d661f17
Autor:
Agung Joni Saputra
Publikováno v:
JRAMB (Jurnal Riset Akuntansi Mercubuana), Vol 4, Iss 2, Pp 126-135 (2018)
Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh persepsi mahasiswa akuntansi akan minat, motivasi, pelatihan professional, gender, dan lingkungan pekerjaan terhadap pilihan karir akuntan publik dan non publik. Penelitian ini menggunakan data pri
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4bc69391f54145dd9196519628b147dc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Büşra Kervan, Tuğba Konakli
Publikováno v:
Volume:, Issue: 6 1012-1033
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
The main purpose of this study is to examine the views of women working in the specıal care center on their professional preferences in the context of gender roles.This study was designed in qualitative research method and phenomenological design. E
Publikováno v:
Journal Psychology: Theory and Practice ; Vol. 24 No. 3 (2022); ePTPSS15506
Revista Psicologia: Teoría y Práctica; Vol. 24 Núm. 3 (2022); ePTPSS15506
Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 24 n. 3 (2022); ePTPSS15506
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)
instacron:UPM
Revista Psicologia: Teoría y Práctica; Vol. 24 Núm. 3 (2022); ePTPSS15506
Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 24 n. 3 (2022); ePTPSS15506
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)
instacron:UPM
This article recovers theoretical operators considered crucial for the approach to the precariousness of work activity. Such operators configure the evolution movement of the concept of dirty work, to the concept of precarious work. This critical eva
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::5a46f9bb85b64291bf0602c265450fd7
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/15506
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/15506
Autor:
Marta Santos
Publikováno v:
Laboreal, Vol II, Iss 1, Pp 34-41 (2006)
With this article, we intend to present the theoretical and methodological framework of the work developed by Yves Clot.We will start by briefly situating the anchor points of his research and intervention proposals, as well as the goals he aims to r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c262a3c28b444f8eb75e43cdf4f33dbb
Autor:
Livia Scheller
Publikováno v:
Temporalités, Vol 9 (2009)
Taking off from a study we carried out with woman bus drivers, we analyze how working time and private time relate to each other. For them, as for most women, time at work and time off work cannot be completely separated. While psychologically the se
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/300586a0dcc04a19af649a45d77df24b
Autor:
Simon Mallard
Publikováno v:
Éducation et Socialisation, Vol 52 (2019)
En s’appuyant sur le cas de professeurs des voies professionnelle et technologique entrant dans le métier, cette recherche analyse ce qui fait dispositif dans une action pédagogique visant l’analyse de situations éducatives ou d’enseignement
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0e505732f94f8ee6d68a42bde2d6ef27
http://journals.openedition.org/edso/6575
http://journals.openedition.org/edso/6575
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.