Zobrazeno 1 - 10
of 386
pro vyhledávání: '"process‐based modeling"'
Publikováno v:
Earth's Future, Vol 12, Iss 11, Pp n/a-n/a (2024)
Abstract Warming in permafrost regions stimulates carbon (C) release through decomposition, but increasing atmospheric CO2 and available soil nitrogen enhance plant productivity at the same time. To date, a large uncertainty in the regional C dynamic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4980da207baa499ca02037466ff4f8db
Autor:
Heng Li, Yuqian Hu, Chunxiao Zhang, Dingtao Shen, Bingli Xu, Min Chen, Wenhao Chu, Rongrong Li
Publikováno v:
International Journal of Applied Earth Observations and Geoinformation, Vol 133, Iss , Pp 104101- (2024)
Recent research has shown that deep learning (DL) faces physical realism challenges in predicting runoff responses under climate change, mainly due to DL’s data dependence and lack of process understanding. In this study, a physics-encoded neural n
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/47d710f8145246738b95cb95b06324bf
Publikováno v:
Environmental Research Letters, Vol 19, Iss 10, p 104051 (2024)
Climate warming poses complex challenges for alpine ecosystems on the Qinghai–Tibetan Plateau (QTP), further exacerbated by permafrost degradation. Quantifying the specific ecological impacts of permafrost thaw remains elusive, as ecological variat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/673c74666bfe47959bc821f5dad2fe02
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.