Zobrazeno 1 - 10
of 86
pro vyhledávání: '"procedural understanding"'
Autor:
Tola Bekene Bedada, M.F. Machaba
Publikováno v:
Education Inquiry, Vol 15, Iss 4, Pp 503-526 (2024)
This article presents an instructional technology-based cycle model intended to support and facilitate the teaching and learning of mathematics, particularly calculus. The study used quantitative methods with quasi-experimental research that uses non
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7fb8228ffa074b77beb47386db877d26
Autor:
Jomar Cabuquin, Ferdinand Abocejo
Publikováno v:
Recoletos Multidisciplinary Research Journal, Vol 12, Iss 1, Pp 225-240 (2024)
This study investigated the correlation between conceptual and procedural understanding of the division of algebraic fractions among junior high school students at a government-run university. It utilized descriptive and correlational research design
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d62ae6d763054564976f4087b56dada9
Publikováno v:
Al-Jabar, Vol 11, Iss 2, Pp 339-350 (2020)
Preservice mathematics teachers (PSMTs) need to master teaching material besides pedagogical competence. This knowledge is a combination of conceptual and procedural knowledge. Teachers should possess the ability to explain a concept, the reason for
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a86ec6dd725140b9927ec32730cc06f8
Autor:
Moyo, Methuseli
The study aimed to explore misconceptions that Grade 9 learners at a school in Soweto had concerning the topic of fractions. The study was based on the ideas of constructivism in a bid to understand how learners build on existing knowledge as they ve
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10500/27157
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anass Bayaga, Michael J. Bossé
Publikováno v:
International Electronic Journal of Elementary Education, Vol 11, Iss 2, Pp 135-142 (2018)
This study begins by connecting semantic elaboration with conceptual understanding and syntactic elaboration with proce-dural understanding in the context of fractions. Through case studies and discourse analysis, the work and communication of studen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d0b81265a0ce4e0a981cc13caa258ebe
Publikováno v:
Journal of Technology and Science Education, Vol 8, Iss 4, Pp 385-397 (2018)
This study examined the effects of using Microsoft Mathematics on students’ attitude, conceptual understanding, and procedural skills in Differential Calculus. A quasi-experimental research design was used in which two different learning environmen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8112e2ae31d14fb5ac3baa14cb09394e
Autor:
Porter, Mary K., Masingila, Joanna O.
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics, 2000 Jan 01. 42(2), 165-177.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/3483283