Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"prior topic knowledge"'
Autor:
Bruce M. May
Publikováno v:
Pythagoras, Vol 45, Iss 1, Pp e1-e14 (2024)
A cohort of pre-service mathematics students was exposed to a teaching strategy based on retrieval practice and test-potentiated learning. The aim of the study was to determine how high and low prior topic knowledge study participants compare in term
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/252cfc9e142b45458d2e1975b17ab373
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Experimental Child Psychology. 189:104708
This study examined the contribution of advanced theory of mind (AToM), operationalized as second- or higher-order recursive mentalistic reasoning, to multiple-text comprehension in fourth and fifth graders (N = 184). The role of AToM was analyzed by
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Reading and Writing
This study examined the contribution of word decoding, first-language (L1) and second-language (L2) vocabulary and prior topic knowledge to L2 reading comprehension. For measuring reading comprehension we employed two different reading tasks: Woodcoc
Autor:
Vega López, Norma Alicia
Publikováno v:
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa).
L'objectiu general de la tesi va ser analitzar les relacions entre el nivell de coneixements previs del tema (alt i baix), els processos d'autoregulació (planificació, monitoratge i ús d'estratègies) i els nivells de comprensió de múltiples tex
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10803/9282
Autor:
Bañales Faz, Gerardo
Publikováno v:
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa).
El propòsit general de la tesi va ser analitzar les relacions entre el nivell de coneixement previ del tema, els processos de regulació de l'escriptura i la qualitat del text en una mostra d'estudiants universitaris. En l'estudi van participar 24 e
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10803/9281
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.