Zobrazeno 1 - 10
of 26
pro vyhledávání: '"principle of relevance"'
Autor:
Irina BREAHNĂ
Publikováno v:
Studia Universitatis Moldaviae: Stiinte Umanistice, Vol 0, Iss 4 (124) (2019)
Nous nous proposons de dresser une synthèse des postulats de la Théorie de la pertinence, élaborée par Dan Sperber et Deirdre Wilson, dans le contexte des problèmes posés par le transfert des contenus temporels lors de la traduction du françai
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0595d10557c54c0d867b94a48af07c71
Autor:
Olivier SIMONIN
Publikováno v:
Corela, Vol 25 (2018)
This paper explores the connection between general pragmatic principles (Cooperation, Relevance). Implicit content is a broad category. Post-Gricean pragmatics has consistently shown that inferences already come into play in order to derive « what i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/321c33e7ab5b42f283fe3f0a1566d52d
Autor:
Pachocińska, Elżbieta
Publikováno v:
Białostockie Archiwum Językowe / The Bialystok Linguistic Archives. (15):319-333
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=458196
Publikováno v:
آداب الكوفة, Vol 1, Iss 30 (2017)
Relevance theory is a psychological model for understanding the cognitive interpretation of language, was developed by Dan Sperber and Deirdre Wilson in 1986 and republished in 1995. They argue that the thing that causes an input to stand out from ot
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1ec98412a0294a149d4e71abca713276
Autor:
Bibok, Károly
Publikováno v:
Acta Linguistica Hungarica (Since 2017 Acta Linguistica Academica). 51(3-4):265-308
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=624850
Autor:
Bülent Yılmaz, Gözde Yilmaz
Publikováno v:
Volume: 35, Issue: 3 353-387
Türk Kütüphaneciliği
Türk Kütüphaneciliği
Genellikle çocuk edebiyatı eserleri aracılığıyla yaratılan ve güçlendirilen okuma kültürü, çocukların zihinsel (bilişsel), ruhsal, sosyal, ahlaki, dilsel ve estetik gelişimlerinde önemli işlevlere sahiptir. Çocukların bebeklik dö
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kehdinga George Fomunyam
A study on engineering in sub-Saharan Africa revealed that engineering is pivotal for economic and social development of any country. This is profound as it underscores the potentials embedded in engineering education for excellence and relevance in
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::dfca4960382764769f45cb1ee77f871d
https://zenodo.org/record/5527832
https://zenodo.org/record/5527832
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.