Zobrazeno 1 - 10
of 102
pro vyhledávání: '"primární škola"'
Autor:
Radka Smith Slámová
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 71, Iss 3 (2021)
Na úrovni primárního vzdělávání v posledních několika letech vznikají nové typy výběrových tříd umožňující ranou selekci žáků podle kognitivních schopností či rodinného zázemí. Vzhledem k možným důsledkům těchto tř
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/79ea6fdbc9c543a3be9f77d0ed0876bb
Autor:
Čákorová, Adéla
The aim of this thesis is to find out what dilemmas novice and experienced primary school teachers face, what is the difference between dilemmas and how they deal with them. The research is qualitatively oriented. A semi-structured interview method w
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::154d9bb62a2f7de8aae63d86c775a980
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527490
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527490
Autor:
Sliwková, Markéta
The thesis focuses on the issue of the education of extremely gifted girls in the first grade of primary school. The aim of the work is to map the issue of educating particularly gifted girls from the perspective of teachers, parents, and the girls t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::b47694c1e6089c0c6cf05ec1f377255d
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-502581
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-502581
Autor:
Hana Lavičková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 25, Iss 2 (2015)
Cílem empirické studie je představit výsledky obsahové analýzy podob zadání didaktického aparátu čítanek určených pro žáky primární školy z hlediska jeho směřování k naplnění přímé práce žáků s uměleckými texty zařa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e994dd33a19244d78858e4e8aa21aef4
Autor:
J. Stará, T. Krčmářová
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 24, Iss 1 (2014)
Cílem empirické studie je prezentovat výsledky výzkumu výuky nového přírodovědného tématu učiteli 1. stupně ZŠ podle shodných učebnicových materiálů. Nejprve jsou popsána teoretická východiska a stav řešení problematiky uží
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e3433fee147f4840abc5a289a1a36996
Autor:
V. Ježková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 24, Iss 1 (2014)
Cílem studie je charakterizovat vývoj čtenářské gramotnosti v Německu od výzkumu PISA 2000 do výzkumu PISA 2009. Po teoretickém vstupu jsou ve studii uvedeny komentované výsledky německých žáků ve čtenářské gramotnosti od roku 20
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c66df010e614396aa5060211bfc12a4
Autor:
Englová, Eliška
The thesis deals with the function of a teacher's assistant in a primary school. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, I focus on inclusive education, which is related to students with special educational n
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-454268
Autor:
Fifernová, Kristýna
The diploma thesis deals with the religious education at the church elementary school in the Czech Republic. The theoretical part describes the church elementary school, its history and its relation to the Framework Education Program for the Elementa
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-454265
Autor:
Laubová, Kristýna
This thesis deals with the topic of formative assessment embedding. The goal of the theoretical part is to map the school assessment in general, mention its functions, types, forms and language. The purpose of this work is also to describe the proces
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-454094
Autor:
Laubová, Kristýna
This thesis deals with the topic of formative assessment embedding. The goal of the theoretical part is to map the school assessment in general, mention its functions, types, forms and language. The purpose of this work is also to describe the proces
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::159c51f897d2a4a13a18c7b807256957
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-454094
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-454094