Zobrazeno 1 - 10
of 32
pro vyhledávání: '"pre-service teachers' beliefs"'
Autor:
Leidy Dahiana Rios-Atehortua, Tarcilo Torres-Valois, Joan Josep Solaz-Portolés, Vicente Sanjosé
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 11, p 1194 (2024)
The present study examines the beliefs of pre-service science teachers on creativity in science teaching and learning and identifies factors in the school environment that, in their view, can influence students’ creativity. A total of 152 Colombian
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/59fdaaae6ea04d1fbfa351775044dee6
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
This study examines pre-service teachers’ reasoning structures based on their beliefs in the context of school performance assessment. We used reflective writing to investigate pre-service teachers’ judgment and reasoning regarding different func
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/56b57cf5c32a4ca9a37b079f8e0e7c74
Helping Them To Be Good Teachers: How Community Service Equips Pre-Service Teachers to Teach English
Publikováno v:
Journal of Languages and Language Teaching, Vol 11, Iss 2, Pp 328-337 (2023)
Investigating pre-service teachers’ beliefs gives tremendous advantages for their future career development. This study was conducted in the context of elementary education. It focused on investigating the pre-service teachers’ beliefs about teac
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/96e7a2e04e0145258450ffecb8b4ecbd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Słowik-Krogulec, Agata
Publikováno v:
Beiträge zur allgemeinen und vergleichenden Sprachwissenschaft / Contributions to General and Comparative Linguistics. (10):149-174
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1082600
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Juliana Othman, Richard Kiely
Publikováno v:
Indonesian Journal of Applied Linguistics, Vol 6, Iss 1, Pp 50-59 (2016)
This paper explores ESL preservice teachers’ beliefs regarding teaching English to young learners, and examines the interplay between their beliefs and instructional practices. Seventy ESL preservice teachers at a university in Malaysia participate
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0065118575224de3a8ac22e3f4cf97eb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Language, Culture and Curriculum. 35:353-370
Empirical research on L3 teachers' beliefs has gained momentum in the last decade since teacher cognition is paramount for understanding teaching practices in multilingual settings. Yet, many of these works deal with experienced language practitioner
Autor:
Marjanovic, Jelena
Publikováno v:
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Universitat Autònoma de Barcelona
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
TDR. Tesis Doctorales en Red
instname
Universitat Autònoma de Barcelona
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
TDR. Tesis Doctorales en Red
instname
En el segle XXI, la capacitat d'aprenentatge autònom -entesa sovint com la capacitat de prendre el control sobre el propi aprenentatge- és crucial per a la satisfacció i l'autorealització de la persona al llarg de la seva vida. D'aquí ve que el
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::44001725437e8a0a2f53cf51af4074d5
https://ddd.uab.cat/record/265521
https://ddd.uab.cat/record/265521