Zobrazeno 1 - 10
of 97
pro vyhledávání: '"pre-service mathematics teacher"'
Autor:
William Guo
Publikováno v:
STEM Education, Vol 4, Iss 3, Pp 263-281 (2024)
Triangles and trigonometry are always difficult topics for both mathematics students and teachers. Hence, students' performance in solving mathematical word problems in these topics is not only a reflection of their learning outcomes but also an indi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9edc488a4141496f844a8e0685786dc5
Autor:
Annette Mitiche
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
This study explores how lived experiences contribute to pre-service and novice teachers’ redefinition of prior professional and academic identities in developing a mathematics teacher identity. It focuses on participants preparing to teach or teach
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fe9883e4e0894d7daf4464c933f35c89
Publikováno v:
International Journal of Current Educational Studies, Vol 3, Iss 1 (2024)
The study was to assess the algebraic thinking levels of prospective basic education teachers using SOLO taxonomy. Sequential explanatory mixed methods design was used for the study. 250 Pre-service mathematics teachers from four selected colleges of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c90c895789e8498da3ce03d2903e2e7f
Autor:
William Guo
Publikováno v:
STEM Education, Vol 4, Iss 1, Pp 35-50 (2024)
Studies have shown that solving worded real-world problems is a difficult challenge for pre-service secondary mathematics teachers engaging study in most tertiary institutions. This case study reports the performances of three groups of regional pre-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/abe8b0aed60643a5972fff6be1ae67b3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Surya Kurniawan, Suhendra Suhendra
Publikováno v:
Edumatica: Jurnal Pendidikan Matematika, Vol 12, Iss 02 (2022)
Logarithm has an important role in learning mathematics since various fields such as science, computer, finance, industry, and others are applied this material as one of the study subjects. In calculus, logarithm has an important role, especially nat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f8e1a479700c49319cf885b353beaad9
Autor:
Nourma Pramestie Wulandari, Vivi Rachmatul Hidayati, Dwi Novitasari, Tabita Wahyu Triutami, Ulfa Lu’luilmaknun
Publikováno v:
MaPan: Jurnal Matematika dan Pembelajaran, Vol 8, Iss 1, Pp 76-86 (2020)
Abstract: This research aims to identify the components of number sense of pre-service mathematics teachers. Pre-service mathematics teachers need a good number sense ability as a provision to transfer knowledge to students. This research uses a qua
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c1c9a4d248444a9a98ca5635c15890be
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.