Zobrazeno 1 - 10
of 52
pro vyhledávání: '"pre-academic skills"'
Autor:
Caylee J. Cook, Steven Howard, Gaia Scerif, Rhian Twine, Kathleen Kahn, Shane Norris, Catherine Draper
Publikováno v:
South African Journal of Childhood Education, Vol 13, Iss 1, Pp e1-e11 (2023)
Background: While there is now considerable evidence in support of a relationship between executive function (EF) and academic success, these findings almost uniformly derive from Western and high-income countries. Yet, recent findings from low- to -
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6f77ec1178c047b7b40bed376d699004
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Xiaoying Xia
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
This study examined the mediating role of children’s approaches to learning (ATL) in parenting style and Chinese preschoolers’ pre-academic skills (i.e., literacy and numeracy) as well as the moderating role of family socioeconomic status (SES) i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ded4f1d6441c45b69a146a29d374493d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Irem Korucu, Ezgi Ayturk, Jennifer K. Finders, Gina Schnur, Craig S. Bailey, Shauna L. Tominey, Sara A. Schmitt
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2022)
Self-regulation in early childhood is an important predictor of success across a variety of indicators in life, including health, well-being, and earnings. Although conceptually self-regulation has been defined as multifaceted, previous research has
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4795aefbbd7c410a938a47303551c09c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
In this study we examine the effectiveness and far transfer effects of a training that was found to be effective in promoting Executive Function (EF) in a sample of 5-year-old children (Traverso et al., 2015). By contrast with Traverso et al. (2015),
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ab3149b85ea04683bf04d15c60a2c35e
Autor:
Holmboe, Karla, Fiske, Abigail
The aim of this pre-registered study is to examine 'hot' and 'cool' inhibitory control, and associations with pre-academic outcomes, in longitudinal data collected from the same cohort of participants at three assessment points (10-months, 16-months,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::d5ea17f1a35df85e82c3e12bea03a668
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.