Zobrazeno 1 - 10
of 50
pro vyhledávání: '"pragmatic tolerance"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Francesca Panzeri, Francesca Foppolo
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Up to age 5, children are known to experience difficulties in the derivation of implicitly conveyed content, sticking to literally true, even if underinformative, interpretation of sentences. The computation of implicated meanings is connected to the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c2732bdb09bc4342a0b296ddd44b3675
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
A common method for investigating pragmatic processing and its development in children is to have participants make binary judgments of underinformative (UI) statements such as Some elephants are mammals. Rejection of such statements indicates that a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d48a98f3f470418982af95da6b4594c7
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
This study investigated the understanding of underinformative sentences like “Some elephants have trunks” by children with autism spectrum disorder (ASD). The scalar term ‘some’ can be interpreted pragmatically, ‘Not all elephants have trun
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c978ca241a9f4e8f88b67f0dfa9b107b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cecile Barbet, Guillaume Thierry
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 7 (2016)
In sentence verification tasks involving under-informative statements such as 'Some elephants are mammals', some adults appear more tolerant to pragmatic violations than others. The underlying causes of such inter-individual variability remain howeve
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/03c5d70a9e7941b89185df3629562db6
Autor:
Francesca Foppolo, Francesca Panzeri
Publikováno v:
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Up to age 5, children are known to experience difficulties in the derivation of implicitly conveyed content, sticking to literally true, even if underinformative, interpretation of sentences. The computation of implicated meanings is connected to the
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
This study investigated the understanding of underinformative sentences like "Some elephants have trunks" by children with autism spectrum disorder (ASD). The scalar term 'some' can be interpreted pragmatically, 'Not all elephants have trunks,' or lo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::48a3ce111831440e4aa92a8452bacb16
https://lirias.kuleuven.be/handle/123456789/668169
https://lirias.kuleuven.be/handle/123456789/668169