Zobrazeno 1 - 10
of 168
pro vyhledávání: '"pragmatic awareness"'
Autor:
Yiran Zhang, Mostafa Papi
Publikováno v:
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol 14, Iss 2, Pp 267-290 (2024)
The present study employs regulatory focus theory (Higgins, 1997) to investigate the effects of L2 speakers’ chronic regulatory focus on their L2 pragmatic versus grammatical awareness. It involved the participation of 121 Chinese students, who are
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5bdb8a4f837e486190d193973587255b
Autor:
Zughaibi, Abdullah Ahmed
Publikováno v:
Studies in Linguistics, Culture, and FLT. 11(1):66-82
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1114957
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Musaab Al-Khazaali
Publikováno v:
آداب الكوفة, Vol 1, Iss 55 (2023)
Pragmatic awareness is of great impact on L2 teaching and learning; however, it is generally neglected in most EFL studies in L2 critical reading. Addressing this concern, the study has attempted to investigate Iraqi EFL teachers' perception of the r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/deb2410f15dc41a4961c63957c44f4f5
Autor:
Irina V. Belyaeva, Oksana M. Akay
Publikováno v:
Izvestiâ Ûžnogo Federalʹnogo Universiteta: Filologičeskie Nauki, Vol 25, Iss 4, Pp 67-78 (2021)
Elimination of lacunae is associated with the need to convey semantic content that has not found a single-word expression in the language. But elimination also turns out to be necessary for pragmatic reasons. It is precisely the pragmatic nuances tha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f5ea21284fbe4d24945be4a4e185d987
Autor:
Reza Bagheri Nevisi, Alireza Moghadasi
Publikováno v:
Issues in Language Teaching, Vol 9, Iss 2, Pp 155-184 (2020)
Considering the indispensable role pragmatic knowledge plays in not only comprehending L2 materials, but also in making and maintaining proper communication, and the fact that Iranian EFL learners are primarily exposed to the target language through
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/be4186f669c04c84b5350556338c31f0
Autor:
Zia Tajeddin, Mehdi Khodaparast
Publikováno v:
Teaching English Language, Vol 14, Iss 2, Pp 29-57 (2020)
Developing learners' pragmatic competence is claimed to be influenced by teachers' awareness of pragmatic instruction. However, this awareness and the way teachers teach pragmatics in their classrooms have been rarely explored. Therefore, this study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d62ef1a4f625413d86501a2d35e26ad2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Research in second language (L2) pragmatics has paid increasing attention to learners’ individual differences, but few studies have examined the relationship between learners’ willingness to communicate (WTC) in L2 and their pragmatic competence.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c3754c5db07a49de832e2acf583808ce