Zobrazeno 1 - 10
of 301
pro vyhledávání: '"powerful knowledge"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Encyclopedia, Vol 3, Iss 3, Pp 964-971 (2023)
Interdisciplinary and integrated powerful knowledge (IIPK) is the outcome of integrating multiple disciplinary perspectives and approaches to tackle challenging real-world issues. Using many disciplinary fields, IIPK is essential for problem solving,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fe0bddfa5a6b486d8ad1dff177e569d5
Autor:
Edith R. Dempster
Publikováno v:
South African Journal of Science, Vol 120, Iss 3/4 (2024)
Selection of content for a school syllabus is important in achieving progress towards inclusive generalisations which characterise powerful knowledge. Biology as a discipline progresses from knowledge of individual facts to inclusive generalisations
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/514671fdab434abb90793e056ac6abf0
Autor:
Booth, Jane, Green, Pat
Publikováno v:
Role of Education and Pedagogical Approach in Service Learning
Publikováno v:
Kasvatus & Aika, Vol 17, Iss 4 (2023)
Syyskuun 2023 alussa käynnistyneessä Suomen Akatemian rahoittamassa tutkimushankkeessa ”Tieto kestäviä tulevaisuuksia rakentamassa” tutkimme, miten historian, maantieteen ja yhteiskuntaopin opetus voi auttaa käsittelemään kohtaamiamme kest
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/312dde4af9914d72947305b2433a993c
Publikováno v:
Utbildning & Lärande, Vol 17, Iss 2 (2023)
This article explores the didactic choices four Swedish teachers make, as they introduce three lesson plans about linguistic diversity and migration in upper elementary school. In addition, teachers’ reflections on these choices and what new knowle
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea8d7ed8974e40cd8fda1d581454d309
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Curriculum Journal. Mar2022, Vol. 33 Issue 1, p147-149. 3p.
Autor:
Pawlicki, Aleksander
Publikováno v:
Polonistyka. Innowacje / Polish Studies. Innovations. 2(15):129-148
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1122268