Zobrazeno 1 - 10
of 54
pro vyhledávání: '"positive language"'
Autor:
Převrátilová Silvie
Publikováno v:
Darnioji daugiakalbystė, Vol 23, Iss 1, Pp 91-120 (2023)
Plurilingualism goes beyond the mere ability to use multiple languages; it emphasizes the interconnected nature of languages within an individual's linguistic competence. In line with the European language policy, university students are becoming use
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e17d8b649e50466ebae7e2545d231b2b
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 9, p 785 (2024)
The academic study of work engagement among pre-service teachers during their practicum has been notably sparse, with even fewer investigations examining the influence of environmental stimuli on their engagement levels and the role of individual psy
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/855cbd8a179741029a859e506e274f81
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
The present study is the first to investigate the extent to which positive language education can improve foreign language enjoyment in the same learners. At the same time, it explores the relation between life quality variables, subjective well-bein
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6af93994623140549f1e7c49d7d323c7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Haidar Khezri
Publikováno v:
Journal of the National Council of Less Commonly Taught Languages, Vol 30, Pp 48-101 (2021)
This article discusses the status of Kurdish as a stateless language in the U.S. By using intersectionality as the theoretical framework, the article argues that the educational structures of power converge, at Kurds home countries and abroad, to cre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ac47df2dbfe649d5bb613e95f677bf72
Autor:
Thompson, Amy S.
Publikováno v:
Studies in Second Language Learning and Teaching. 10(1):159-176
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=844312
Autor:
Noelia Belmonte-Hernández
Publikováno v:
Journal of Neuroeducation, Vol 2, Iss 2 (2022)
The concept of Growth Mindset resembles a prism with different faces: expectations, communication style, emotional management, etc. In this study, teachers’ knowledge of the stages of infant, Primary and Secondary education on this concept and its
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/76de6f184be24a558693f0d35c71aba9
Autor:
Amy S. Thompson
Publikováno v:
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol 10, Iss 1, Pp 159-176 (2020)
Two concepts of multilingualism that relate to the selves aspect of Dörnyei’s (2009) L2 motivational self system (L2MSS) are highlighted in this article: Thompson’s concept of perceived positive language interaction (PPLI) and Henry’s notion o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8194f2bb4f9045d2a252170bedec411b