Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"porovnání učebnic"'
Autor:
PAREISOVÁ, Karolína
The Diploma Thesis deals with the comparison of English and German textbooks for lower secondary schools from the perspective of vocabulary. The aim of the theoretical part of this Diploma Thesis is to make the readers familiar with the theoretical c
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-391735
Autor:
Jarošová, Lenka
Textbooks as material teaching aids perform countless functions, represent the content of education of the specific subject, contain transformed scientific findings or fundamentally affect motivation of pupils to learn. A part of the basic curriculum
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::9176427a412217bc327571d19495669d
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-502644
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-502644
Autor:
POSTLOVÁ, Natálie
The aim of the Bachelor thesis is to map the topic of punctuation within the lower secondary school educational practice. Theoretical part of the thesis consists of the description of punctuation issue dealt in the four specific Czech language textbo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::0c67927d0c82825d649a1b99bde044c3
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-515805
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-515805
Autor:
Chlumecká, Lenka
The submitted bachelor's thesis focuses on the analysis of visual components in the themes subsumed under the thematic area of Organic compounds in lower-secondary-school chemistry textbooks granted with a valid approval clause from The Ministry of E
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::9ac520fba6e929d1a21faf4629f58a37
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-451773
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-451773
The issue of punctuation in the teaching of the Czech language at the second grade of primary school
Autor:
DOBROVOLNÁ, Martina
The bachelor thesis is focused on the issue of punctuation in the teaching of the Czech language at the second grade of primary school. The theoretical part deals with general rules of using punctuation in simple sentence, compound sentence and compl
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::eed7163555404aa3965c899d1ca3d00c
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-375831
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-375831
Autor:
Fabiniová, Linda
Motivem sepsání diplomové práce zaměřené na porovnání učebnic domácí a zahraniční provenience je osobní zájem o srovnání různých forem a obsahů vzdělávání ve světě. Při příležitosti seznámení se s francouzským škols
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-291351
Autor:
Částková, Drahuše
8. Abstrakt Autor diplomové práce: Drahuše Částková Název diplomové práce: Terminologický slovníček kmene členovců pro žáky základních škol a studenty středních škol Klíčová slova: členovci, terminologie, terminologický slo
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-288890
Autor:
Částková, Drahuše
8. Abstrakt Autor diplomové práce: Drahuše Částková Název diplomové práce: Terminologický slovníček kmene členovců pro žáky základních škol a studenty středních škol Klíčová slova: členovci, terminologie, terminologický slo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::054ce5a86eb5cc0ad808d201a7acfc29
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-288890
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-288890
Autor:
Petra Šebešová
'The presented publication is aimed at philosophy or social sciences high school teachers, students and didacticians. In the first part of the opening study, the author argues for such conception of high school philosophy education that focuses on th
Autor:
Nakládalová Michaela
The theme of the image of the neighbour is understood in the present work as the image of Poland and Polish culture in Czech textbooks serving literary education from the beginning of schooling to the final school leaving exam and the image of the Cz