Zobrazeno 1 - 10
of 1 058
pro vyhledávání: '"poor readers"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mustafa Yıldız, Mücahit Aydoğmuş
Publikováno v:
Ana Dili Eğitimi Dergisi, Vol 9, Iss 4, Pp 1188-1225 (2021)
Bu araştırmanın amacı 2000-2020 yılları arasında Türkiye’de ilkokul düzeyindeki öğrencilerin okuma güçlüğünü gidermeye dönük bilimsel çalışmaları bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirmektir. Araştırmada sistemati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/57e7cbf66cd14377904abbc9f93e5d76
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Declarative memory abilities may be important for children who are learning to read in a second language. In the present study, we investigated declarative memory in a recognition memory task in 7-to-13-year-old, Kannada native-speaking, good (n = 22
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/006f5455d9bc4d94b87c0190f7cb109d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2020)
The impact of learning to read in a mixed approach using both the global and phonics teaching methods on the emergence of left hemisphere neural specialization for word recognition is yet unknown in children. Taking advantage of a natural school cont
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bea6a2c0d5d64583b5d466fc24e60062
Autor:
Cevriye Ergül, Burcu Kılıç-Tülü, Burak Aydın, Meral Ç. Ökcün-Akçamuş, Gözde Akoğlu, Zeynep Bahap-Kudret
Publikováno v:
Education 3-13. :1-15
Research has often emphasised that children who experience difficulties in learning to read get poorer in their performance, and the gap between good and poor readers increases over time which describes the well-accepted phenomenon called the Mathew
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gredler, Gilbert R.
Publikováno v:
Psychology in the Schools. Jul2000, Vol. 37 Issue 4, p391-394. 4p.