Zobrazeno 1 - 10
of 22
pro vyhledávání: '"plurilingual repertoire"'
Autor:
Marisa Cavalli, Mirjam Egli Cuenat
Publikováno v:
Recherches en didactique des langues et des cultures, Vol 22, Iss 2 (2024)
Currently, very much in vogue in the United States, the notion of translanguaging is being used like a slogan in a growing number of contexts and works in Europe. As researchers and trainers in the field of language teaching in multilingual contexts,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fabcecd9a7574ac980f9fd2aa7f54bcb
Autor:
Charikleia Liakou
Publikováno v:
Societies, Vol 13, Iss 8, p 187 (2023)
After many decades of research, publications, and exchange of good practices, the debate about intercultural pedagogy, the importance of bilingual education and the promotion of existing multiculturalism in school classes remains topical in the publi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c7a80fc439f94bf4a023dc1de031130a
Autor:
Georges lüdi
Publikováno v:
Recherches en didactique des langues et des cultures, Vol 18, Iss 2 (2021)
Following research on the emerging bilingualism of migrants in the course of their unguided acquisition of the host language, the Basel-Neuchâtel research team began to question the traditional, additive models of bi- / plurilingualism. and to share
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2fa9f6553d864060bd8adccf519779b2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tzatzou, Dimitra
Publikováno v:
Glottopol.
Les données analysées dans cet article sont issues de la mise en œuvre d’un dispositif de formation hybride au plurilinguisme et au pluriculturalisme en Grèce. Cette formation s’adressait aux instituteur-trices qui exerçaient auprès d’él
Autor:
VOLFOVÁ, Michaela
The bachelor thesis deals with the theme of motivation to learn foreign languages and plurilingual repertoire. The first chapters are focused on basic concepts related to motivation, types of motivation and division of motives. The specifics of motiv
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::9add4b93606600432fa5987fcdd1b57d
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-390903
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-390903
Autor:
Chen, Yan-Zhen
Cette thèse a consisté en une recherche qualitative et ethnographique. Elle visait à déterminer le rôle joué par la compétence plurilingue et pluriculturelle d’une enseignante et de ses vingt-deux élèves grands débutants au sein d’un en
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2017STRAC042/document
Autor:
Chen, Yan-Zhen
Publikováno v:
Linguistique. Université de Strasbourg; Université du Luxembourg, 2017. Français. ⟨NNT : 2017STRAC042⟩
This thesis consists of a qualitative and ethnographic research. It aims to determinate the role played by the plurilingual and pluricultural competence of a teacher and her twenty-two full beginner students in the context of the teaching of Chinese
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::df3e8c1b384f0fb86f4514c6dba25616
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01842304/file/CHEN_Yan-Zhen_2017_ED520.pdf
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01842304/file/CHEN_Yan-Zhen_2017_ED520.pdf