Zobrazeno 1 - 10
of 50
pro vyhledávání: '"plant awareness disparity"'
Publikováno v:
Journal of Zoological and Botanical Gardens, Vol 5, Iss 2, Pp 187-199 (2024)
Many botanic gardens are flourishing, and many others can learn from those leading the way; at the same time, all can form new allegiances informed by service research. We developed this paper to plant seeds for different stakeholders interested in p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2799940d37a14d64ab55c796a2bac628
Publikováno v:
Beverages, Vol 10, Iss 3, p 50 (2024)
Flavoring wine with Artemisia species, together with other aromatic herbs and/or fruits, is a practice that has evolved in different parts of Bulgaria. The aromatized wine-based beverage, called pelin, is named after the Bulgarian common name for the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bf5576292d2d419d831bb2787de92633
Autor:
Bethan C. Stagg, Justin Dillon
Publikováno v:
Plants, People, Planet, Vol 4, Iss 6, Pp 579-592 (2022)
Societal Impact Statement This research attempts to provide novel insights into plant awareness disparity (plant blindness), through a systematic and critical examination of the educational and ethnobiological literature. The low interest and awarene
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9f3da202f2d4790961629af2e3adb3a
Autor:
Rory Burke, Orla L. Sherwood, Stephanie Clune, Rebecca Carroll, Paul F. McCabe, Adam Kane, Joanna Kacprzyk
Publikováno v:
Plants, People, Planet, Vol 4, Iss 4, Pp 326-334 (2022)
Societal Impact Statement Plants are indispensable to life on Earth. Securing our future requires protecting plant biodiversity and the development of climate‐resilient crops. Activities fostering public appreciation of plant science, and promoting
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f90676eccb744e56affafee189c359a4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ainara Achurra
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
Plant blindness or the inability to notice plants in one’s everyday life is a complex phenomenon in the field of science education. Although plant blindness is well documented in the literature, the underlying factors, whether biological or cultura
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f79843e208f8481faf9a6be4206c81f5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pany, Peter, Meier, Florian D., Dünser, Benno, Yanagida, Takuya, Kiehn, Michael, Möller, Andrea
Publikováno v:
Journal of Biological Education. :1-14
The abstract is available here: https://uscholar.univie.ac.at/o:1639129