Zobrazeno 1 - 10
of 19
pro vyhledávání: '"placement events"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2023)
Cross-linguistic research on event typology has revealed considerable variation in the linguistic conceptualization of placement events. Previous studies on second language acquisition have primarily dealt with the semantic re-categorization of place
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9b383dacf79d41be9880ccb8f845f832
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dietha Koster, Teresa Cadierno
Publikováno v:
Koster, D & Cadierno, T 2018, ' Is perception of placement universal? A mixed methods perspective on linguistic relativity ', Lingua, vol. 207, pp. 23-37 . https://doi.org/10.1016/j.lingua.2018.02.006
This paper aims to advance theory on how speakers of different languages perceive the act of placement. German and Spanish verbs for example, differ in the specification of object position (e.g., He stands/lays-puts the binoculars on the shelf). Do s
Autor:
Teresa Cadierno, Dietha Koster
Publikováno v:
Koster, D & Cadierno, T 2019, ' The effect of language on recognition memory in first language and second language speakers : The case of placement events ', International Journal of Bilingualism, vol. 23, no. 2, pp. 651-669 . https://doi.org/10.1177/1367006918763140
Aims and Objectives/Purpose/Research questions:German and Spanish differ in lexicalization of object position in placement events (e.g. They stand/lay-put the binoculars on the shelf). Do native (L1) speakers of these languages show different recogni
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c7b23103c509eb35291c1b6162afce6b
https://portal.findresearcher.sdu.dk/da/publications/940d1074-d9c9-4eda-acf0-f77ef5eea650
https://portal.findresearcher.sdu.dk/da/publications/940d1074-d9c9-4eda-acf0-f77ef5eea650
Publikováno v:
Ibarretxe-Antunano, I, Cadierno, T & Hijazo-Gascón, A 2016, ' The role of force dynamics and intentionality in the reconstruction of L2 verb meanings : A Danish-Spanish bidirectional study ', Review of Cognitive Linguistics, vol. 14, no. 1, pp. 136-160 . https://doi.org/10.1075/rcl.14.1.06iba
Zaguán. Repositorio Digital de la Universidad de Zaragoza
instname
Zaguán. Repositorio Digital de la Universidad de Zaragoza
instname
This paper examines the role of force dynamics and intentionality in the description of placement events by two groups of native speakers of typologically and genetically different languages, Danish and Spanish, and by two groups of intermediate adul
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d3ca97d5aff04875a7b60a64c491d8c3
https://benjamins.com/#catalog/journals/rcl.14.1.06iba/details
https://benjamins.com/#catalog/journals/rcl.14.1.06iba/details
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marianne Gullberg, Bhuvana Narasimhan
Publikováno v:
Journal of Child Language; 38(3), pp 504-532 (2011)
Journal of Child Language, 38, 504-532
Journal of Child Language, 38, 3, pp. 504-532
Journal of Child Language
Journal of Child Language, 38, 504-532
Journal of Child Language, 38, 3, pp. 504-532
Journal of Child Language
We investigate how Tamil- and Dutch-speaking adults and four- to five-year-old children use caused posture verbs (‘ lay/stand a bottle on a table ’) to label placement events in which objects are oriented vertically or horizontally. Tamil caused
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.