Zobrazeno 1 - 10
of 766
pro vyhledávání: '"piston dynamics"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
New J. Phys. 26, 053031 (2024)
We explore the dynamics of a hybrid classical-quantum system consisting of a classical piston and a self-interacting pseudospin 1/2 Bose-Einstein condensate with a time-dependent Rabi coupling. We investigate the mechanical work produced by the pisto
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2310.08675
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Guo, Chendong1,2 (AUTHOR) 2021020118@bistu.edu.cn, Wang, Yahui1 (AUTHOR) tongliang@bistu.edu.cn, Tong, Liang1 (AUTHOR), Feng, Huihua2 (AUTHOR) zxzuo@bit.edu.cn, Zuo, Zhengxing2 (AUTHOR) boru.jia@bit.edu.cn, Jia, Boru2,3 (AUTHOR)
Publikováno v:
Energies (19961073). Sep2023, Vol. 16 Issue 18, p6570. 20p.
Publikováno v:
New Journal of Physics, Vol 26, Iss 5, p 053031 (2024)
We develop a model and explore the dynamics of a hybrid classical-quantum system consisting of a classical piston and a self-interacting pseudospin 1/2 Bose–Einstein condensate with a time-dependent Rabi coupling. We investigate the mechanical work
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9822bd13f29344db97c1e82a87c52ddf
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 18, p 6570 (2023)
Free-piston engine linear generators (FPELGs) are an innovative linear power device that exhibits the distinctive dynamics of pistons and performance of free-piston engines. Furthermore, the single-cylinder/single-piston FPELG structure type has more
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e0b7c486232a4e039cbe43d2a4ad80a9
Autor:
Panayi, Andreas P., Schock, Harold J.
Publikováno v:
SAE International Journal of Engines, 2009 Jan 01. 1(1), 713-722.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26308314
Publikováno v:
In Tribology International November 2016 103:149-166
Publikováno v:
In Tribology International February 2016 94:395-408
Publikováno v:
SAE International Journal of Engines, 2011 Jan 01. 4(1), 2087-2099.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26278280