Zobrazeno 1 - 10
of 409
pro vyhledávání: '"phonological skills"'
Autor:
Xinyi Tang, Ted K. Turesky, Elizabeth S. Escalante, Megan Yf Loh, Mingrui Xia, Xi Yu, Nadine Gaab
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 68, Iss , Pp 101405- (2024)
Reading acquisition is a prolonged learning process relying on language development starting in utero. Behavioral longitudinal studies reveal prospective associations between infant language abilities and preschool/kindergarten phonological developme
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/47dd7d3445d74315b3d0ee5e390bbaf5
Publikováno v:
Listy klinicke logopedie, Vol 7, Iss 1, Pp 49-56 (2023)
This paper demonstrates the application of the preliminary version of a new diagnostic tool for assessing children's early phonological skills. The results of the first application are presented in two case studies. The rationale for the adaptation o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/71313f6eef334565bdefd95ccb8dcd33
Autor:
Dalle Laurine
Publikováno v:
Darnioji daugiakalbystė, Vol 22, Iss 1, Pp 164-183 (2023)
Dyslexia and L2 appropriation have been extensively documented separately; however, few studies have brought them together. Our research sheds linguistic light on dyslexia in Arabic-speaking bilingual children. The aim is to study phonology, reading
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dd424ce6b64d401791c32b089d7fb03a
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
The importance of the quality of home literacy environment and practices (HLE&P) in the earliest years on children’s reading and writing development is recognized in the literature. However, whether and to what extent this relationship between pres
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3dfd0e4867d5450b978c12a344c67d13
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Neda MILOSHEVIĆ, Mile VUKOVIĆ
Publikováno v:
Journal of Special Education and Rehabilitation, Vol 18, Iss 1-2, Pp 42-54 (2017)
Aimed at the detailed insight into the phonological ability of Serbian-speaking children of preschool age, with and without language impairment, the ability of rapid naming was examined. Method: Operationalization of the set goal was carried out by
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1f0d4099d85747b2b0a16c3e4aed66b7
Autor:
Desiré Carioti, Laura Danelli, Maria T. Guasti, Marcello Gallucci, Marco Perugini, Patrizia Steca, Natale Adolfo Stucchi, Angelo Maffezzoli, Maria Majno, Manuela Berlingeri, Eraldo Paulesu
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
It is widely believed that intensive music training can boost cognitive and visuo-motor skills. However, this evidence is primarily based on retrospective studies; this makes it difficult to determine whether a cognitive advantage is caused by the in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2e2955070dd406b9d55a68b5d20a59e