Zobrazeno 1 - 10
of 2 772
pro vyhledávání: '"phonemic awareness"'
Publikováno v:
Literacy Instruction for Students Who are Deaf and Hard of Hearing : (2nd Edition), 2024, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198879114.003.0002
Publikováno v:
نشریه پژوهشهای زبانشناسی, Vol 17, Iss 1, Pp 61-80 (2025)
AbstractThe domain of application is the highest level of performance in mathematics. It includes measurement, time and money, estimation and problem-solving. Problem-solving is the essence of mathematics and students should be able to solve problems
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4625023632824dc1b6364ec119e24d80
Autor:
Инна В. Королева, Анна А. Балякова, Эльвира И. Столярова, Сергей П. Пак, Елена А. Огородникова
Publikováno v:
Российский психологический журнал, Vol 20, Iss 3, Pp 188-205 (2023)
Introduction. Modern technology for auditory prostheses (digital hearing aids, cochlear implantation) creates conditions for auditory rehabilitation of individuals with severe hearing loss and even deafness. In this case, the important task of develo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/08e95a81d54641aa83068ab61241e62b
Publikováno v:
Psychology Research and Behavior Management, Vol Volume 16, Pp 1195-1220 (2023)
Amy Lawson Moore,1 Terissa M Miller,1 Jeffrey J Moore,1 Christina Ledbetter1,2 1Department of Psychology, Gibson Institute of Cognitive Research, Colorado Springs, CO, USA; 2Department of Neurosurgery, Louisiana State University Health, Shreveport, L
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c7962bda4074e999dba0ae5187237d1
Publikováno v:
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky / Studies in Special Education. 12(1):7-27
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1114043
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 5, p 396 (2024)
Phonological processing skills, such as phonological awareness, are known predictors of reading acquisition in alphabetic languages with varying degrees of orthographic complexity. However, the role of multi-letter-sound knowledge, an important found
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bfbf2cfa2ce645b69bd0e86cb2313830
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cristina Quiroga Bernardos, Santiago López Gómez, Patricia María Iglesias Souto, Rosa María Rivas Torres, Eva María Taboada Ares
Publikováno v:
European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol 12, Iss 8, Pp 1205-1219 (2022)
The study of the multiple processes involved in learning how to read can contribute towards the early detection of good and bad readers. However, it is necessary to take into consideration different biopsychosocial risk factors (pre- and perigestatio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f181c852820947afbeae9d1d69beb8b4