Zobrazeno 1 - 10
of 1 121
pro vyhledávání: '"philosophy of measurement"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Joseph Wilson
Publikováno v:
Frontiers in Climate, Vol 5 (2024)
This paper explores how recent developments in the philosophy of measurement can frame and guide the way we measure successful carbon sequestration in carbon dioxide removal (CDR) projects. Recent efforts to mitigate carbon emissions, e.g., the fores
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b9dc2a9aa4a748aead8e958a702d645e
Autor:
Carey, Lindsay B.1,2,3 Lindsay.Carey@latrobe.edu.au, Koenig, Harold G.2,4,5, Hill, Terrence6, Gabbay, Ezra7, Cohen, Jeffrey8,9, Aiken, Carl10,11, Drummond, David12, Hart, Curtis7, Carey, Jacinda R.1
Publikováno v:
Journal of Religion & Health. Aug2022, Vol. 61 Issue 4, p2637-2642. 6p. 1 Chart.
Autor:
Lindsay B. Carey, Harold G. Koenig, Terrence Hill, Ezra Gabbay, Jeffrey Cohen, Carl Aiken, David Drummond, Curtis Hart, Jacinda R. Carey
In this fourth issue of the Journal of Religion and Health for 2022, four key themes are explored: (1) religious and spiritual issues in China, (2) gender-related issues affecting communities, couples, women and men, (3) a multitude of philosophical
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c5fdd9ea8e1eaa044fe3dd26ba1c71d9
Autor:
Alex Scharaschkin
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Psychometrics conceptualizes a person's proficiency (or ability, or competence), in a cognitive or educational domain, as a latent numerical quantity. Yet both conceptual and empirical studies have shown that the assumption of quantitative structure
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/175e34ee04544ef9b44717527019b75b
Autor:
Ediger, Marlow
Publikováno v:
Journal of Instructional Psychology. Sep2003, Vol. 30 Issue 3, p231-236. 6p.
Autor:
Anthony Kelly
Publikováno v:
International Perspectives in Educational Effectiveness Research ISBN: 9783030448097
Educational Effectiveness Research (EER) investigates, and seeks to explain, the causal relationships in formal school settings between on the one hand outcomes (both academic-cognitive and educational-affective) and on the other, inputs (student int
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::080193f24d0b766c167154349f770266
https://eprints.soton.ac.uk/447973/
https://eprints.soton.ac.uk/447973/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.