Zobrazeno 1 - 10
of 276
pro vyhledávání: '"perceptual coding"'
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 10, Pp 118380-118396 (2022)
The rapid development of virtual reality applications continues to urge better compression of 360° videos owing to the large volume of content. These videos are typically converted to 2-D formats using various projection techniques in order to benef
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/020fbf15d345464e96aca5c6266a6ac4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Javier Ruiz Atencia, Otoniel Lopez Granado, Manuel Perez Malumbres, Miguel Onofre Martinez-Rach, Glenn Van Wallendael
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 9, Pp 37510-37522 (2021)
Each new video encoding standard includes encoding techniques that aim to improve the performance and quality of the previous standards. During the development of these techniques, PSNR was used as the main distortion metric. However, the PSNR metric
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dea6bc4a228e45c58a5eecd4a9e5b930
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 7, Pp 154959-154970 (2019)
The conventional rate control algorithm does not fully consider the characteristics of the Human Visual System (HVS). To address this problem, in this paper, a perception based Coding Tree Unit (CTU) level bit allocation algorithm for intra High Effi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/71b64c0017e841f4b081a2d87920ea8c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Imaging, Vol 5, Iss 5, p 50 (2019)
This paper presents a hardware efficient pixel-domain just-noticeable difference (JND) model and its hardware architecture implemented on an FPGA. This JND model architecture is further proposed to be part of a low complexity pixel-domain perceptual
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cbf661bf86fb42958b8f0dec2a6c8123
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Multimedia Tools and Applications. 80:10235-10254
The introduction of the new coding tools in HEVC has brought significant bitrate savings compared to the previous standard, H.264/AVC. In both standards, the mean square error (MSE) is used for measuring distortion in the rate distortion optimization