Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"perceived academic stress"'
Publikováno v:
The Rehabilitation Journal, Vol 08, Iss 03, Pp 11-16 (2024)
Background: Undergraduate students from all fields of study are under constant perceived stress due to workload, and their perceptions about academic success. Determining the difference in the perception of Academic stress to cope with it. Objecti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bfe2e0eea55448a28e1628163d3dc207
Publikováno v:
Industrial Psychiatry Journal, Vol 32, Iss 3, Pp 231-235 (2023)
Background: Stress is a common phenomenon. Everyone faces stress, albeit of different intensity and due to different reasons. Stress in students can be due to many reasons—non-academic and academic. Academic stress is a major deciding factor in the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f5f15efea8364ada8d2fdf919c6d2059
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Xin Zhang, Fei Gao, Zheng Kang, Hongguo Zhou, Jianfeng Zhang, Jingjing Li, Jun Yan, Jiahui Wang, Huan Liu, Qunhong Wu, Baohua Liu
Publikováno v:
Frontiers in Public Health, Vol 10 (2022)
BackgroundAlthough academic stress is a well-known risk factor for students' depression, little is known about the possible psychological mechanisms underlying this association. In this study, we investigated the prevalence of depression and sleep di
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2dd24be34e2b402f9a8da79468997ed1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
University students have been affected by coronavirus outbreak and by the changing study conditions due to the multiple quarantine periods. This paper aimed at investigating the differences of perceived academic stress and perceived and received soci
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______9380::d8f7ddca14f4121fd52241d6f3121ec6
https://vb.lsu.lt/LSU:ELABAPDB141479282&prefLang=en_US
https://vb.lsu.lt/LSU:ELABAPDB141479282&prefLang=en_US
Publikováno v:
مطالعات روانشناسی تربیتی, Vol 10, Iss 18, Pp 41-66 (2014)
Academic Stress, Academic Self-efficacy and Academic Achievement among Undergraduate Students By A.R. Aghayousefi(Ph.D), A. Khodaei& O. Shokri(Ph.D) Abstract This study examined the mediating effect of academic self efficacy beliefs on the relationsh
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/56b6cc2451744d7e8ffbc9291a001436
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.