Zobrazeno 1 - 10
of 51
pro vyhledávání: '"pell-lucas polynomials"'
Autor:
El-Sayed Adel Abd Elaziz
Publikováno v:
Demonstratio Mathematica, Vol 56, Iss 1, Pp 111-121 (2023)
The nonlinear fractional-order cubic-quintic-heptic Duffing problem will be solved through a new numerical approximation technique. The suggested method is based on the Pell-Lucas polynomials’ operational matrix in the fractional and integer orders
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b78e047fe27a49f39628d20f11c4d85c
Autor:
Şuayip Yüzbaşı, Gamze Yıldırım
Publikováno v:
Journal of Taibah University for Science, Vol 17, Iss 1 (2023)
In this article, a collocation approximation is investigated for approximate solutions of hyperbolic telegraph partial differential equations (HTPDEs). The method is based on evenly spaced collocation points and Pell–Lucas polynomials (PLPs). The f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/55757b0705cc4bca863a3d3de3e51f7d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Şuayip Yüzbaşı, Gamze Yıldırım
Publikováno v:
Journal of Taibah University for Science, Vol 14, Iss 1, Pp 1262-1278 (2020)
Our aim in this article is to present a collocation method to solve two population models for single and interacting species. For this, logistic growth model and prey–predator model are examined. These models are solved numerically by Pell–Lucas
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ae91205e50e04d7a9f7fdf12974f0c90
Autor:
Şuayip Yüzbaşı, Gamze Yıldırım
Publikováno v:
Mathematics, Vol 11, Iss 3, p 697 (2023)
In this article, we present a study about the evolution of the COVID-19 pandemic in Turkey. The modelling of a new virus named SARS-CoV-2 is considered by an SIR model consisting of a nonlinear system of differential equations. A collocation approach
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/72573d1ec2a44f6caedb61f04a385c02
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.