Zobrazeno 1 - 10
of 80
pro vyhledávání: '"pearlitic rail steel"'
Autor:
Daniel Gren, Johan Ahlström
Publikováno v:
Metals, Vol 13, Iss 10, p 1726 (2023)
Rolling contact fatigue loading causes the surface material in the top of the rail to severely deform. The microstructure aligns along the shear direction and the mechanical behavior in terms of plastic flow becomes anisotropic. Cracks are initiated
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/60a0e85e17b24e1b80a6364e29ae6c77
Autor:
Matthias Eichinger, Bernd Loder, Michael Tkadletz, Holger Schnideritsch, Gerald Klösch, Gregor Mori
Publikováno v:
Materials, Vol 16, Iss 17, p 5780 (2023)
To avoid hydrogen flaking in rail production, it is of crucial importance to understand the differences in hydrogen diffusion and trapping between different production steps. Therefore, as-cast unfinished material was compared with two finished rails
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/17c9e2257b764c1fa96261041aacd8f6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Metals, Vol 9, Iss 7, p 742 (2019)
The effect of cooling rate, ranging from 6 to 1 °C/s, on microstructure and mechanical properties in the coarse-grained heat affected zone (CGHAZ) of electroslag welded pearlitic rail steel has been investigated by using confocal scanning laser micr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/10574a0c77de47b4a61d8ba5f3ab7d82
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.