Zobrazeno 1 - 10
of 562
pro vyhledávání: '"pavement profiles"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Automation in Construction March 2016 63:134-143
Publikováno v:
Ingeniería e Investigación, Vol 37, Iss 1, Pp 49-57 (2017)
The pavement roughness is the main variable that produces the vertical excitation in vehicles. Pavement profiles are the main determinant of (i) discomfort perception on users and (ii) dynamic loads generated at the tire-pavement interface, hence its
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5f39d0a6bace44daac7b1f17c8677725
Publikováno v:
Journal of The Institution of Engineers (India): Series A. 101:723-734
The magnitude of commercial vehicle wheel loads applied on the pavement plays a crucial role in pavement performance. To avoid premature failure in the asphalt pavements, an insight into the factors influencing the magnitude of wheel loads is require
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
David H Timm, Kenneth A. Tutu
Publikováno v:
Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board. 2641:48-57
The validity of backcalculation results partly depends on the pavement cross section used in the procedure. However, the development of a backcalculation cross section is challenging, particularly for an unconventional pavement (subgrade stiffer than
Publikováno v:
Automation in Construction. 63:134-143
Pavement roughness can be quantified by analyzing the response of vehicle suspensions to road geometry or by analyzing basic geometric measurements (e.g., crack width and depth). These analyses can be either summative or pointwise. In recent studies,