Zobrazeno 1 - 10
of 695
pro vyhledávání: '"patient-centredness"'
Publikováno v:
Obrazovanie i Nauka, Vol 25, Iss 9, Pp 44-79 (2023)
The article shows basic qualities of patient-centred care as a contemporary axiological context for the development of healthcare and higher medical education in Russia, which determines its new socio-cultural priorities. The authors have designed or
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98a2325c8f6d4d47a7dc1bf32cbe14ae
Autor:
Dominic Abugre, Busisiwe R. Bhengu
Publikováno v:
Nursing Open, Vol 11, Iss 1, Pp n/a-n/a (2024)
Abstract Aim To explore nurse managers' perceptions of patient‐centered care (PCC), its influence on quality nursing care, nurse job satisfaction, and to provide baseline data for a context‐driven PCC model. Design The study utilized a qualitativ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8bafbff5e91249749713ac8e43c33630
Publikováno v:
PEC Innovation, Vol 3, Iss , Pp 100204- (2023)
Objectives: Patient-reported experience measures (PREMs) can be used for the improvement of quality of care. In this study, the outcome of an open-ended question PREM combined with computer-assisted analysis is compared to the outcome of a closed-end
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bc7eca2122764e1c9c59e41edc076a97
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-9 (2022)
Abstract Background Although patient-centred medical services are widely recognized and accepted, how to define and evaluate them remains a controversial topic. Objectives This study attempts to evaluate the underlying structure of the Patient-Practi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/476db9b2cbf248078c99492b1b0e24b4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BMC Health Services Research, Vol 22, Iss 1, Pp 1-11 (2022)
Abstract Background Patients as active partners in their personal healthcare are key drivers to reducing costs, securing an effective usage of resources, and ensuring patient-provider satisfaction. Even though these benefits are acknowledged, a theor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b29797b9f79b46a79cd73e2c0492488f
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-12 (2022)
Abstract Background In medical students’ workplace learning, feedback is important for effective learning regarding communication and clinical skills. The provision of multisource feedback (MSF) in clinical practice with focus on the patient’s pe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/50a612f228c84aa6b0a5086a7668b2eb
Autor:
Hyoseon Choi, Seonyoung Jang
Publikováno v:
Medical Education Online, Vol 27, Iss 1 (2022)
We aimed to examine the mediating effects of reflection on the relationship between feedback for reflection-for-action (RfA-feedback) and students’ perception of the importance of patient-centred communication (PCC) education. A survey was conducte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f082ce5e73434675b4cc4341ce3bec17
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.