Zobrazeno 1 - 10
of 42
pro vyhledávání: '"parent-teacher collaboration"'
Publikováno v:
E-Journal of Humanities, Arts and Social Sciences, Vol 4, Iss 1, Pp 78-90 (2023)
The study investigated strategies that can be used to improve the collaboration between parents and teachers to improve the learners’ academic performance. The study followed the theory of Hoover-Dempsey and Sandler which shows that the involvement
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d68b7d0e7e24e339ada0d94eb58b359
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
The Let’s Talk about Children intervention is a tool for parents and professionals to work together to promote children’s positive development, resilience, and psychosocial well-being in social and healthcare services, at school, and in day care.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/86f016e9469846718b0de1ff314a38e7
Autor:
Sultana Ali Norozi
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2023)
The education of immigrant students, particularly newcomers, must be considered from a holistic framework. The conceptual article aims to highlight other important aspects of newcomers’ education, in addition to language and subject content learnin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c92675f5c37a4bd784499efc7ba58957
Autor:
Sultana Ali Norozi, Torill Moen
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
In Norway, newly arrived immigrant children often start their schooling in special groups called reception classes. This study aims to examine one Norwegian reception teacher’s perceptions and practices of collaborating with the children’s parent
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/25636c0420554b31959b5b56c33debcc
Autor:
Miriam Breuer, Clodie Tal
Publikováno v:
Journal of Childhood, Education & Society, Vol 1, Iss 1, Pp 3-18 (2020)
This research is a case study of a school that sought to ascertain what is required for the optimal adjustment of children to first grade from the perspective of each partner in the education triad – children, parents, and the teaching staff (teach
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eb6a714478aa491ea56d174ca71721f5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dinç, Aslı, Keşli Dollar, Yeşim
Publikováno v:
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi / Journal of Language Education and Research. 3(1):52-74
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=577193
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jennifer Aouad, Fabio Bento
Publikováno v:
Journal of Open Innovation: Technology, Market and Complexity, Vol 6, Iss 1, p 4 (2019)
Several studies have highlighted the importance of parent−teacher collaboration (PTC) in special education (SE). In Lebanon, there is a widespread perception among practitioners that out of many educational challenges facing SE organizations, there
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74e4f365598347389fdef5043ea11a6e